Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educação
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
E-BOOKS
Parceiros da Revista
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 1 (2021): Revista Ibero- Americana de Humanidades, Ciências e Educação.
Vol. 7 No. 1 (2021): Revista Ibero- Americana de Humanidades, Ciências e Educação.
doi.org/10.29327/217514.7.1
Periódico Multidisciplinar — ISSN 2675 – 3375
Published:
2021-01-30
Artigos
ADAPTIVE CONTROLLER FOR AUTOMATIC MANEUVER OF A SATELLITE DISH RECEIVER
doi.org/10.29327/217514.7.1-1
22
PDF (Português (Brasil))
Luminescência e absorção óptica de nanofibras dos óxidos de titânio e tungstênio na região do uv-visível
doi.org/10.29327/217514.7.1-2
Luana Góes Soares da Silva, Annelise Kopp Alves
10
PDF (Português (Brasil))
MAY ANTIEPILEPTIC DRUGS CAUSE LETHAL, SUBLETHAL, TERATOGENIC EFFECTS AND MORPHOMETRIC ALTERATIONS ON EMBRYOS AND LARVAE OF ZEBRAFISH (DANIO RERIO)? A SYSTEMATIC REVIEW
doi.org/10.29327/217514.7.1-3
Islane Cristina Martins
11
PDF (Português (Brasil))
Administration of energy information
doi.org/10.29327/217514.7.1-4
Fabricio Quadros Borges, Fabrini Quadros Borges, Sara de Souza Ribeiro
14
PDF (Português (Brasil))
PROFESSORES DE MATEMÁTICA EM INÍCIO DE CARREIRA E OS DESAFIOS (IM)POSTOS PELO CONTEXTO PANDÊMICO: UM ESTUDO DE CASO COM PROFESSORES DO SEMIÁRIDO BAIANO
doi.org/10.29327/217514.7.1-5
Américo Junior Nunes da Silva
17
PDF (Português (Brasil))
CHOMSKY E A LINGUAGEM: UM ESTUDO ACERCA DA TEORIA INATISTA
doi.org/10.29327/217514.7.1-6
Suely Symara de Almeida
09
PDF (Português (Brasil))
UNIVERSITY AND DIVERSITY: INTEGRATIVE LITERATURE REVIEW
doi.org/10.29327/217514.7.1-7
Letícia Cunha Franco, Thais Dias Venâncio Ferreira, Matheus Henrique Rodrigues da Silva Santos, William Koga Silva Filho Silva Filho
14
PDF (Português (Brasil))
Nursing in front of violence against women: a reflection of professional discounts
doi.org/10.29327/217514.7.1-8
Steffani Aparecida dos Santos Fernandes
11
PDF (Português (Brasil))
A LOOK AT THE MENTAL HEALTH OF THE FIRE DEPARTMENT OF PARANÁ
Thiago Haynner Volovicz
109- 122
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51891/rease.v7i1.435
ANÁLISE DA RESOLUÇÃO E DA VIA DE PARTO DE PACIENTES DO SISTEMA ÚNICO DE SAÚDE (SUS) ASSISTIDAS NO HOSPITAL SANTA LUCINDA DE SOROCABA-SP SEGUNDO A CLASSIFICAÇÃO DE ROBSON
doi.org/10.29327/217514.7.1-10
Fernanda Rodrigues Ferrari Ruiz, Thais Motta Justo
10
PDF (Português (Brasil))
PALLIATIVE CARE IN A HOSPITAL: AN EXPERIENCE REPORT
doi.org/10.29327/217514.7.1-11
Laura Fernandes Ferreira
08
PDF (Português (Brasil))
A CULTURA DA MAGREZA COMO FATOR SOCIAL NA ETIOLOGIA DE TRANSTORNOS ALIMENTARES EM MULHERES: UMA REVISÃO NARRATIVA DA LITERATURA
doi.org/10.29327/217514.7.1-12
Ísis Gois, Aline Liz de Faria
18
PDF (Português (Brasil))
A IMPORTÂNCIA DA ÁGUA DE REUSO NA AGRICULTURA E AS CONSIDERAÇÕES DA VIGILÂNCIA SANITÁRIA SOBRE A PRÁTICA SUSTENTÁVEL
doi.org/10.29327/217514.7.1-13
Lucas dos Santos Silva, Illielda Aryanny da Silva Nascimento, Mikaila Romão de Carvalho, José Vytor Silva Neto, Erivelton André da Silva
13
PDF (Português (Brasil))
FABRICAÇÃO DO CONCRETO COM ADIÇÃO DE FIBRA DE COCO
doi.org/10.29327/217514.7.1-14
Antônio Garcia Teixeira Neto, Gustavo Lacerda Gabri, Jhony Silva Freitas, Jully Wanderson da Silva Policarpo da Conceição
11
PDF (Português (Brasil))
University extension and the possibilities arising from the project “Weaving the coexistence” in the extension NASJEPI/UEPG
doi.org/10.29327/217514.7.1-15
Simone Cristina Campos, Thais Cristina Santos
20
PDF (Português (Brasil))
Analysis of the difficulties of implementing law 10.639 / 2003 in baiana education: a systematic review
doi.org/10.29327/217514.7.1-16
Adriano Martins Ribeiro
16
PDF (Português (Brasil))
The law crisis for discretion in legislative
doi.org/10.29327/217514.7.1-17
Pedro Henrique Nunes Fernandes
14
PDF (Português (Brasil))
THE IMPACTS OF THE ICMS CALCULATION FOR COMPANIES OPTED BY SIMPLE NATIONAL IN THE CONDITION OF SUBSTITUTED TAXES ACTING IN FOOTWEAR RETAIL IN THE STATE OF CEARÁ
Francisco Luiz do Nascimento Filho, Samara Romão da Costa Facundo de Oliveira
1- 16
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51891/rease.v7i1.446
POR UMA NOVA DEMOS. A INSERÇÃO DA COMUNIDADE LGBTQIA+ NA GÊNESE LEGISLATIVA BRASILEIRA
doi.org/10.29327/217514.7.1-19
Douglas Vinícius de Oliveira Santos, Sander Prates Viana
22
PDF (Português (Brasil))
NEWSPAPER CONTRIBUTION TO HISTORIOGRAPHIC PRODUCTION
doi.org/10.29327/217514.7.1-20
Augusto Russini
9
PDF (Português (Brasil))
The rimas recurrence in samba enredo carioca between the 1970 and 2010 decades
doi.org/10.29327/217514.7.1-21
João Gabriel Costa de França Souza
13
PDF (Português (Brasil))
THE IMPORTANCE OF PHILOSOPHY IN THE TEACHING OF HIGHER EDUCATION IN THE LICENSEE COURSES
doi.org/10.29327/217514.7.1-22
Janio Robson Rocha Lima
16
PDF (Português (Brasil))
POLÍTICAS PÚBLICAS DE ALFABETIZAÇÃO: A BUSCA PELA ERRADICAÇÃO DO ANALFABETISMO NO BRASIL E AS CONCEPÇÕES DE APRENDIZAGEM
doi.org/10.29327/217514.7.1-24
Juliana Almeida Gonçalves Fraga
24
PDF (Português (Brasil))
Proposal for the construction of a culture of peace in the scool contexto
doi.org/10.29327/217514.7.1-25
Tânia Roberta da silva, Mônica da Silva Lopes Araújo
12
PDF (Português (Brasil))
Teacher's view on the use of ICTs and active methodologies in the pandemic scenario
doi.org/10.29327/217514.7.1-26
Francicleia Gomes Camilo, Thamy Saraiva Alves, Mílvio da Silva Ribeiro
18
PDF (Português (Brasil))
THE PEDAGOGUE'S PERFORMANCE IN NON-SCHOOL SPACES: MANAGEMENT POSSIBILITIES AND CHALLENGES
doi.org/10.29327/217514.7.1-27
Franciely Souza Modesto, Silvanis dos Reis Borges Pereira
18
PDF (Português (Brasil))
BRAZILIAN LITERACY MOVEMENT (BLM): CURRICULUM, PEDAGOGICAL AND TECHNICAL GOALS
doi.org/10.29327/217514.7.1-28
Leni Rodrigues Coelho
21
PDF (Português (Brasil))
INVESTIGATING THE IMPLICATIONS OF INTERACTIVE AND EVALUATING PROCESSES, LEARNING / NON-LEARNING IN YOUTH'S ACADEMIC PERFORMANCE IN HIGHER EDUCATION: A REVIEW
doi.org/10.29327/217514.7.1-29
Danielle Alessandra Souza de Holanda Cavalcanti, Islane Cristina Martins
9
PDF (Português (Brasil))
Pedagogical deck as a source of literacy for young people and adults
doi.org/10.29327/217514.7.1-30
Iracema Lídia Cabral Abreu Rodrigues
12
PDF (Português (Brasil))
Literacy with open resources of alternative communication based on innovative methods and technologies applied to children with surgery and tea: a review
doi.org/10.29327/217514.7.1-31
Adriana Patrícia da Silva, Islane Cristina Martins
13
PDF (Português (Brasil))
The contributions of affectivity in the teacher-student relation in children's education stated in journal articles (2015-2019)
doi.org/10.29327/217514.7.1-32
Maria do Socorro de Araújo Rodrigues
19
PDF (Português (Brasil))
Female representations in colonial Brazil: absence of female narratives in brazilian historiography during the brazilian colonial period
doi.org/10.29327/217514.7.1-33
Ione Soares de Oliveira
09
PDF (Português (Brasil))
The use of padlet for student lettering
doi.org/10.29327/217514.7.1-34
Daniela Rebello Pereira Sylvestre
11
PDF (Português (Brasil))
VARIATION AND LINGUISTIC PREJUDICE IN THE PORTUGUESE LANGUAGE AMONG SPEAKER SPEAKERS
doi.org/10.29327/217514.7.1-35
Mara Cristina Pereira, Fatima Christina Calicchio
12
PDF (Português (Brasil))
O MODELO ANIMAL DO ZEBRAFISH (DANIO RERIO) USADO PARA DIFERENTES ABORDAGENS TERAPÊUTICAS PARA A SUPRESSÃO DA CRISE EPILÉPTICA: UMA REVISÃO SISTEMÁTICA
doi.org/10.29327/4431007
Islane Cristina Martins, Pabyton Gonçalves Cadena
495-517
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51891/rease.v7i1.662
RESSOCIALIZAÇÃO DO PRESO: UMA REVISÃO BIBLIOGRÁFICA
Cássio Samuel Dick
518- 528
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51891/rease.v7i1.1063
AVALIAÇÕES REPRODUTIVAS OVELHAS EM SISTEMA DE PRODUÇÃO EXTENSIVO
Michele da Rosa Scholant Simões
529- 545
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51891/rease.v7i1.3755
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)