WELCOME AND ADAPTATION OF THE CHILD IN THE DAYCARE CENTER

Autores

  • Alda Auxiliadora Melo Silva Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT
  • Artemes Cristina Pires Lamar Instituto de educação Foco de Ensino
  • Cristiane de Laura Ferreira dos Santos Faculdade Afirmativo
  • Idalvina Pereira de Almeida Universidade Federal de MT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10563

Palavras-chave:

Reception. Adaptation. Child. Nursery.

Resumo

In this research work, we propose to rescue the project for welcoming and adapting children at the João Batista Scalabrini nursery, designed and implemented in 2016, comparing it with a project for welcoming and adapting children at the nursery and whether the actions involved collaborated for a better adaptation of the said children. It is composed of a Descriptive Memorial with the objective of reporting important facts in my personal and professional life. The importance of welcoming the child in the first days of class in Early Childhood Education is essential for a better adaptation of the child, and for this moment to be pleasant for both parents and children. To substantiate this conception, a comparative analysis was carried out between the reception projects of the year 2016 and 2017 implemented and executed by the municipal nursery João Scalabrini. This comparison between the two projects showed that, although the two projects of 2016 and 2017 were very similar in the proposed actions, this year (2017) there was greater interaction, participation and affection between parents, children, and the pedagogical team.

 

Biografia do Autor

Alda Auxiliadora Melo Silva, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Especialista em Educação Infantil, Alfabetização e Letramento. Ano 2010.Promovida pela Faculdade Afirmativo / Especialista em Gestão Escolar. Ano 2016.Promovida pela Faculdade Capixaba /Licenciatura em Pedagogia. Ano 2005. Promovida pela Faculdade Centro Universitário de Várzea Grande UNIVAG/ Licenciatura em Pedagogia para Educação Infantil. Ano 2010. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso. UFMT. 

Artemes Cristina Pires Lamar, Instituto de educação Foco de Ensino

Graduada em Pedagogia. Instituto de educação Foco de Ensino. CMEI Joana Mont`Serrat. Cuiabá- MT. 

Cristiane de Laura Ferreira dos Santos, Faculdade Afirmativo

Licenciatura plena em Pedagogia. Promovida pela universidade de Cuiabá (UNIC) ano 2017/ pós-graduação em alfabetização e letramento promovido pela Faculdade Afirmativo ano 2018. 

Idalvina Pereira de Almeida, Universidade Federal de MT

Licenciatura em Pedagogia Plena em 2014 pela Universidade Anhanguera Educacional de Campo Grande-MS. Especialização em Educação Infantil, pela Universidade Federal de MT em 2017. 

Downloads

Publicado

2023-08-03

Como Citar

Silva, A. A. M., Lamar, A. C. P., Santos, C. de L. F. dos, & Almeida, I. P. de. (2023). WELCOME AND ADAPTATION OF THE CHILD IN THE DAYCARE CENTER. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(7), 252–275. https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10563