LEGAL FRAMEWORKS OF SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION

Autores

  • Olga Maria de Souza Leão Paiva
  • Marilurdes Menezes de Lima
  • Mauro Azevedo
  • Rafael Marques Moraes Galindo
  • Matheus Gelaski da Silva Pessoa
  • Maria Betânia do Nascimento Cantalice
  • Diogenes José Gusmão Coutinho

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8422

Palavras-chave:

Child Education. Brazilian legislation. Public policy.

Resumo

The main objective of this paper is to bring the child to the center of the agenda of discussions involving this context, the "three institutions of the citizen": Family, School and Church, even she - the child - does not figure as a priority on the public policy agenda of the three spheres of power (federal, states and municipalities). And also the kindergarten to the economy, culture, history, politics, health and environment, placing the care and education of early childhood as a strategic point for human and social development. This is our challenge!

Biografia do Autor

Olga Maria de Souza Leão Paiva

Psicóloga, especialista em administração escolar e planejamento educacional.

Marilurdes Menezes de Lima

Doutorando em Educação.

Mauro Azevedo

Prof. Mestre em educação e Doutorando em Educação.

Rafael Marques Moraes Galindo

Biólogo.

Matheus Gelaski da Silva Pessoa

Biólogo.

Maria Betânia do Nascimento Cantalice

Pedagoga, mestra em educação.

Diogenes José Gusmão Coutinho

Doutor em Biologia pela UFPE.

 

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Publicado

2023-02-28

Como Citar

Paiva, O. M. de S. L. ., Lima, M. M. de ., Azevedo, M. ., Galindo, R. M. M. ., Pessoa, M. G. da S. ., Cantalice, M. B. do N. ., & Coutinho, D. J. G. . (2023). LEGAL FRAMEWORKS OF SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(2), 161–169. https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8422

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