INTEGRATING ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND EDUTAINMENT: TRANSFORMING LEARNING THROUGH EDUCATIONAL TECHNOLOGICAL INNOVATION

Autores

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i10.21525

Palavras-chave:

Artificial Intelligence. Edutainment. Education.

Resumo

This article explores the integration of Artificial Intelligence (AI) and Edutainment as an innovative approach to education, aimed at transforming the teaching-learning process into a more engaging environment adapted to contemporary demands. The study aims to investigate how this combination can enhance the personalisation of teaching and student engagement, overcoming the limitations of traditional methodologies. To this end, a qualitative bibliographical study was carried out, using the deductive method to analyse and interpret the contributions of different authors on the subject. The research revealed that, despite the significant potential, the lack of effective integration between AI and Edutainment can compromise personalisation and engagement in modern education, highlighting the need for strategic planning and careful implementation of these technologies. It also emphasises the importance of continuous training for educators and the consideration of ethical aspects when adopting these innovations. The study concludes that, with proper integration, AI and Edutainment have the potential to revolutionise education, providing a more dynamic, personalised learning experience connected to the realities of the 21st century.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Clodoaldo Matias da Silva, Universidade Federal do Amazonas

Mestrando em História pela Universidade Federal do Amazonas – UFAM. Especialista em Ensino de Filosofia, Sociologia e História; Neuropsicopedagogia e Psicanalise Clínica; Psicanálise, Psicoterapia e Psicopatologia do Adolescente; e, Cultura Indígena e Afro-brasileira pela Faculdade do Leste Mineiro - FACULESTE. Graduado em Geografia pelo Centro Universitário do Norte - UNINORTE. Membro do Núcleo de Produção Cientifica e Editoração do Curso de Direito da UEA - NEDIR/UEA. Editor Assistente da Equidade: Revista Eletrônica de Direito da UEA. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-3923-8839.

Adriane de Oliveira Santos, Centro Educacional Anhanguera

Especialista em Psicopedagogia e Formação de Jovens e Adultos (EJA) pelo Centro Educacional Anhanguera. Graduada em Pedagogia pelo Centro Educacional Anhanguera. Orcid: https://orcid.org/0009-0008-0566-5286.

Maria das Graças Maciel de Oliveira, UniNorte

Mestre em Educação pela Universidade Postegrado UniNorte, Assunção - Paraguai. Licenciada em Pedagogia em Pedagogia pela Nilton Lins. Especialista em Gestão de Currículos e Desenvolvimentos em Práticas Pedagógicas pela Universidade do Estado do Amazonas – UEA. Orcid: https://orcid.org/0009-0009-1529-9950.

Janderson Gustavo Soares de Almeida, UNESA

Doutorando em Educação e Cultura – UNESA. Mestre em Educação – UNESA. Especialista em Docência do Ensino Superior - Uniasselvi, Licenciado em História, Pedagogia e Ciências Sociais - Uniasselvi. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-7072-8561. 

Downloads

Publicado

2025-10-13

Como Citar

Silva, C. M. da, Santos, A. de O., Oliveira, M. das G. M. de, & Almeida, J. G. S. de. (2025). INTEGRATING ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND EDUTAINMENT: TRANSFORMING LEARNING THROUGH EDUCATIONAL TECHNOLOGICAL INNOVATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(10), 1753–1768. https://doi.org/10.51891/rease.v11i10.21525