SUCCESS CASE: INCREASE IN EXTERNAL EVALUATION INDICATORS THROUGH THE RESIGNIFIANCE OF SCHOOL PRACTICE

Authors

  • Tiago Escame Gimiliani Christian Business School
  • Diogenes José Gusmão Coutinho Christian Business School

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13789

Keywords:

Gilberto Lex Municipal School. SAEB. Active methodologies. Academic performance.

Abstract

This research focuses on analyzing the results obtained by Municipal School in large-scale external assessments, such as SAEB. It is a qualitative and quantitative investigation, using documentary research and data analysis methodology. Furthermore, we will evaluate the changes in the school's pedagogical practices to understand the modifications made by the school to achieve a prominent position in IDEB results. The research will demonstrate that there are several changes that a school needs to make in relation to traditional pedagogy to achieve excellent performance in IDEB and will indicate that the use of active methodologies enabled the gradual improvement of the school's indicators.

Author Biographies

Tiago Escame Gimiliani, Christian Business School

Doutorando em Ciências da Educação pela Christian Business School (2022), Flórida/ E.U.A.- possui graduação em Tecnologia (CRQ) pela Faculdade de Tecnologia Estudante Rafael Almeida Camarinha de Marília/ SP (2009), Licenciatura Plena em Pedagogia pelo Instituto Superior de Educação de São Paulo (2014), é formado em Letras 2º Licenciatura (2022), Mestre dupla titulação pela Universidad Europea del Atlántico da Espanha/ Santander - Uneatlantico e pela Unicid/ SP (2022), Especialista em Educação Ambiental pela Unicid/ SP (2010), Especialista em Formação EAD do Ensino Fundamental ao Ensino Superior pela Universidade Paulista de Assis/ SP (2020), Especialista em Neuropsicopedagogia Institucional e Clínica e Educação Especial e Inclusiva (2021), Especialista em Gestão Escolar com ênfase em Administração, Coordenação Pedagógica, Supervisão e Inspeção Escolar pela Faceminas (2022), é especialista em Ludopedagogia e Literatura na Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental (2021), atuou como Diretor Escolar e Vice Diretor nos anos de 2016 a 2019, foi coordenador pedagógico e formador de Professores de Alfabetização na cidade de Tarumã/SP nos anos de 2016 a 2021. Atuou como Professor de Educação Especial no Estado de São Paulo na cidade de Candido Mota, tem experiência na área de Educação há mais de 16 anos, foi coordenador pedagógico do SESI de Ourinhos/ SP, atualmente é Analista Técnico Pedagógico do SESI- SP (2022- 2024).

Diogenes José Gusmão Coutinho, Christian Business School

Orientador: Doutor em biologia pela UFRPE. Mestre em biologia pela UFPE. Doutor em biologia pela UFPE. Atualmente é Professor Dr. na Christian Business School.

Published

2024-04-30

How to Cite

Gimiliani, T. E., & Coutinho, D. J. G. (2024). SUCCESS CASE: INCREASE IN EXTERNAL EVALUATION INDICATORS THROUGH THE RESIGNIFIANCE OF SCHOOL PRACTICE. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(4), 1621–1631. https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13789