A STUDY ON THE GUIDING ELEMENTS OF TEACHING PLANNING

Authors

  • Diego de Vargas Matos Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Avaetê de Lunetta e Rodrigues Guerra UNADES- PY
  • Michel da Costa Anhanguera – SP
  • Melca Moura Brasil Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i4.9113

Keywords:

Teaching plan. Goals. Learning. School Planning.

Abstract

This article presents a bibliographic research carried out about conceptual elements and developments concerning the teaching plan. Data collection was used in works that deal with this theme. From the analysis carried out, it was possible to reaffirm that planning is essential in every teaching action, and it has as elements identification data, objectives, contents, strategies, teaching resources and evaluation. The objectives stood out as the most relevant element of the teaching plan from which the others derive. The research revealed that the main objective of the teaching plan is student learning in terms of meaningful and intentional teaching practices.

Author Biographies

Diego de Vargas Matos, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Mestre em Educação em Ciências e Matemática. Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul- PUCRS.

Avaetê de Lunetta e Rodrigues Guerra, UNADES- PY

Doutorando em Ciências da Educação – UNADES (PY), Mestre em Filosofia – UFPB, Licenciatura em Matemática UNIASSELVI.

Michel da Costa, Anhanguera – SP

Doutor em Educação Matemática, Anhanguera – SP. Mestre em Educação Matemática, Universidade Bandeirante de São Paulo.

Melca Moura Brasil, Universidade Federal de Goiás

Mestra em Educação em Ciências e Matemática – UFG.

Published

2023-04-29

How to Cite

Matos, D. de V. ., Guerra, A. de L. e R. ., Costa, M. da ., & Brasil, M. M. . (2023). A STUDY ON THE GUIDING ELEMENTS OF TEACHING PLANNING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(4), 100–108. https://doi.org/10.51891/rease.v9i4.9113