EPISTEMOLOGICAL IMPACTS FOR TEACHERS IN TRAINING: THE POSTKUHNIAN PERIOD

Authors

  • Marco Aurélio Clemente Gonçalves Universidade do Vale do São Francisco – Petrolina-PE
  • Agustín Adúriz-Bravo Universidade de Buenos Aires

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7235

Keywords:

Epistemology. Postkuhnian period. Natural Sciences. Teacher training.

Abstract

This article aimed to characterize the epistemological impacts of the so-called postkuhnian period on the training of teachers of Natural Sciences until the present day. Questions about scientific development are covered here with a view to providing and providing opportunities for actors in training, quality material as an input to possible debates of an epistemological nature in the academic sphere. For that, we used a bibliographic and narrative investigation with a qualitative approach. The results are centered on the conceptions of that period, especially with regard to scientific development and prescribes the urgency of increasing eloquent epistemological debates in the context of teacher training courses.

Author Biographies

Marco Aurélio Clemente Gonçalves, Universidade do Vale do São Francisco – Petrolina-PE

Licenciado em Física (UNIFEV-Votuporanga), Mestre em Educação em Ciências (UFMT-Cuiabá), Doutorando em Epistemologia e História das Ciências (UNTreF-Buenos Aires), Servidor Público Federal (professor magistério superior – UNIVASF – Universidade do Vale do São Francisco – Petrolina-PE. E-mail: marco.clementegoncalves@gmail.com

Agustín Adúriz-Bravo, Universidade de Buenos Aires

Graduado em Física (UBA-Universidad Buenos Aires), Doutor em Didática das Ciências Experimentais pela Universitat Autònoma de Barcelona – UAB, Investigador Principal de CONICET (Conselho Nacional de Investigações Científicas e Técnicas) e Professor Associado Regular no Instituto CeFIEC da Faculdade de Ciências Exatas e Naturais da Universidade de Buenos Aires, aonde dirige o GEHyD – Grupo de Epistemologia, História e Didática das Ciências Naturais.

Published

2022-10-31

How to Cite

Gonçalves, M. A. C. ., & Adúriz-Bravo, A. . (2022). EPISTEMOLOGICAL IMPACTS FOR TEACHERS IN TRAINING: THE POSTKUHNIAN PERIOD. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 1318–1330. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7235