TEACHING MATHEMATICS THROUGH PLAYING IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Alessandra Aparecida da Silva Bitencourt Faculdade de Tecnologia do Ipê FAIPE
  • Luzinete de Oliveira Teixeira Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas – ICE
  • Rosimeire Aniceta de Carvalho Soares Faculdade Afirmativo
  • Surizaday Fátima de Souza Dutra Faculdade de Ciências e Tecnologia Paulista – FACITEP

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5378

Keywords:

Early Childhood Education. Playful Activities. Games. Logical-Mathematical Reasoning.

Abstract

This article discusses the importance of school work in early childhood education in the teaching and learning of mathematics through play in early childhood education, reporting the importance and its use that need to be developed in teaching practice. Playful activities allow the child to learn in a pleasant, fun and relaxed way. With the application of games and games in the teaching of mathematics, one can develop creativity, imagination and the stimulus for socialization and coexistence among peers. We address the need for this practical teacher in teaching and learning, in addition to ensuring that children learn faster by playing, because it is playing and in games that children discover the fun of this activity in math class. The bibliographic research allows us to conclude that games are an essential educational tool to guarantee dynamic and engaging math classes for preschool-age children, guaranteeing children's right to a quality education.

 

Author Biographies

Alessandra Aparecida da Silva Bitencourt, Faculdade de Tecnologia do Ipê FAIPE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR.  Especialista em Educação Infantil com Ênfase nos Anos Iniciais pela Faculdade de Tecnologia do Ipê FAIPE.

Luzinete de Oliveira Teixeira, Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas – ICE

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas - ICE. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas – ICE.

Rosimeire Aniceta de Carvalho Soares, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG. Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental pela Faculdade Afirmativo.

Surizaday Fátima de Souza Dutra, Faculdade de Ciências e Tecnologia Paulista – FACITEP

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universidade UNIC, Especialista Educação Especial com Ênfase em Atendimento Educacional Especializado - AEE pela Faculdade de Ciências e Tecnologia Paulista – FACITEP.

Published

2022-05-20

How to Cite

Bitencourt, A. A. da S. ., Teixeira, L. de O. ., Soares, R. A. de C. ., & Dutra, S. F. de S. . (2022). TEACHING MATHEMATICS THROUGH PLAYING IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(4), 1923–1931. https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5378