ACTIVE METHODOLOGIES APPLIED IN THE TEACHING PROCESS IN PANDEMIC TIMES

Authors

  • Taíze Aparecida Teixeira do Nascimento Universidade Potiguar-UNP
  • Hilderline  Cãmara de Oliveira Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.4859

Keywords:

Active methodologies. Information and communication technologies. Pandemic.

Abstract

 Information and communication technologies mark changes in the new century, in the ways of relating, working, teaching and learning. The job market is facing a new profile, demanding professionals equipped with skills that make it possible to meet current demands. The research has the general scope to identify the active methodologies used in times of the Covid / 19 pandemic with the graduates of the Technologist courses in Agroecology and Degrees in Informatics and Chemistry of the IFRN of Campus Ipanguaçu in Rio Grande do Norte-RN. The research is of an exploratory nature, as for the procedures it is a case study, with a qualitative and quantitative approach with the application of a semi-structured questionnaire. In general, there is a need to incorporate changes in educational institutions, through methodologies with which teachers seek to mediate knowledge so that teaching is no longer the focus, but learning. In this way, the student will be able to achieve the necessary skills to be a good decision maker in the face of the dynamics of organizations.

Author Biographies

Taíze Aparecida Teixeira do Nascimento, Universidade Potiguar-UNP

Mestranda em administração da Universidade Potiguar-UNP. Especialização em Administração - Universidade Cândido Mendes (2016) Biblioteconomia – Universidade Federal do Rio Grande Norte. Bibliotecária, documentalista pelo Instituto Federal do Rio Grande do Norte – IFRN. 

Hilderline  Cãmara de Oliveira, Universidade Federal da Paraíba

Pós-doc em Direitos Humanos e políticas públicas-UFPB, Doutora em Ciências Sociais - UFRN com Estágio de Doutoramento no Centro de Estudos Sociais (CES), na Universidade de Coimbra-Portugal, com bolsa Capes. Mestre em Serviço Social, Especialista em Antropologia Cultural - UFRN, especialista em educação em saúde/EaD e mediação e conciliação de conflitos. Assistente Social pela UFRN (2001). Docente do Programa Stricto Sensu da Universidade Potiguar-UnP (Mestrado em Administração e de Psicologia).Servidora Pública da secretaria de saúde do RN-SESAP como Assistente Social do hospital da polícia militar . Professora colaboradora da Academia de Policia Militar do RN. E-mail: hilderlinec@hotmail.com. 

Published

2022-04-30

How to Cite

Nascimento, T. A. T. do ., & Oliveira, H. C. de . (2022). ACTIVE METHODOLOGIES APPLIED IN THE TEACHING PROCESS IN PANDEMIC TIMES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(4), 63– 79. https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.4859