TRAINING TEACHERS FOR INCLUSIVE EDUCATION

Authors

  • Cristhiane de Souza Ferreira Universidad Internacional Iberoamericana- UNINI- MX
  • Maria Aparecida Santos e Campos Universidad de Jaén

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i5.9865

Keywords:

Teacher training. Inclusion Policies. Pedagogical practices.

Abstract

This article is part of a thesis and aims to analyze whether the training course for mathematics teachers at a federal institute corroborates the proposal of Inclusive Education. For that, sociodemographic and labor data obtained in the Doctoral research were used to identify the professional profile of these professors and verify their impressions about the knowledge of Inclusive Education policies in teacher training.

Author Biographies

Cristhiane de Souza Ferreira, Universidad Internacional Iberoamericana- UNINI- MX

Doutoranda em Educação pela Universidad Internacional Iberoamericana (UNINI- MX). Mestra Profissional em Ensino de Ciências e Matemática pela Universidade Federal do Acre (2017). Especialista em Educação Inclusiva pela Faculdade de Educação Acriana Euclides da Cunha (2016). Licenciada em Matemática pela Universidade Federal do Acre (2008). Professora do Instituto Federal do Acre, campus Rio Branco. Orcid 0000-0002-1738-87. 

Maria Aparecida Santos e Campos, Universidad de Jaén

Doctor en Actividad Física y Salud por la Universidad de Jaén (2013), Máster en Estudios Avanzados DEA por la Universidad de Jaén (2009), Graduado en Licenciatura en Educación Física por el Instituto Católico de Minas Gerais (1992). Catedrático de Actividades Terapéuticas de la Asociación Jienense de Fibromialgia e Investigador Colaborador de la Universidad de Jaén. Orcid 0000-0001-7190-5438. 

Published

2023-05-31

How to Cite

Ferreira, C. de S., & Campos, M. A. S. e. (2023). TRAINING TEACHERS FOR INCLUSIVE EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(5), 1245–1255. https://doi.org/10.51891/rease.v9i5.9865