THE IMPORTANCE OF DIGITAL MARKETING FOR SMALL BUSINESSES

Authors

  • Bruna da Silva Batista Faculdade Futura
  • Tayze Andreza da Silva Faculdade Futura
  • Ijosiel Mendes Faculdade Futura
  • Suéllen Danúbia da Silva Faculdade Futura
  • Glaucimarcos Fakine Marsoli Faculdade Futura
  • Jairo Antonio Bertelli Francisco Gabaldi Pereira Faculdade Futura

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i4.9257

Keywords:

Digital marketing. Social media. Small business.

Abstract

The advancement of technology in recent years has provided new forms of interaction with the consumer and new means of social engagement, small entrepreneurs are challenged daily to keep their businesses open. With the internet, digital marketing has become a powerful tool, changing the consumer's relationship with the market. During the covid-19 pandemic, there was an increase in small entrepreneurs, in this scenario, the so-called digital influencers emerged, characterized as figures of high persuasive power who act as intermediaries, with visible effectiveness, between companies, brands and consumers, who use of social networks to engage companies and products with their consumers, in this context the research aims to help small businesses to know and use marketing and its tools. The methodology used was qualitative research in relation to the research procedures, this is classified as bibliographical descriptive with survey in articles, websites, books. Companies notice that consumers spend part of their free time checking statuses, stories and videos that aim to highlight their products. The survey points out that the number of small businesses increases every year and many do not have the marketing knowledge to publicize their products.

Author Biographies

Bruna da Silva Batista, Faculdade Futura

Graduada em Administração pela Faculdade Futura.  Orcid: 0009-0006-5552-6722.

Tayze Andreza da Silva, Faculdade Futura

Graduada em Administração pela Faculdade Futura. Orcid: 0009-0003-9067-9810.

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura. Mestrado em Matemática (UNESP), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR), graduado em Matemática, (UNIFEV). Orcid: 0000-0003-0238-5058.

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. Mestre em Administração (UNIMEP), Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), Graduada em Administração pela Faculdade Futura, Orcid: 0000-0002-2202-309X. 

Glaucimarcos Fakine Marsoli, Faculdade Futura

Docente Universidade Brasil Fernandópolis - SP e Faculdade Futura (Grupo Educacional Faveni) Votuporanga -SP. Mestrado em Ciências Ambientais pela Universidade Brasil (2016).Graduado em Ciências Econômicas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2004), em Administração de Empresas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2008), Agronomia pela Universidade Brasil (2016) Orcid: 0000-0002-1200-4493. 

Jairo Antonio Bertelli Francisco Gabaldi Pereira, Faculdade Futura

Docente da Faculdade Futura. 

Published

2023-04-29

How to Cite

Batista, B. da S., Silva, T. A. da, Mendes, I., Silva, S. D. da, Marsoli, G. F., & Pereira, J. A. B. F. G. (2023). THE IMPORTANCE OF DIGITAL MARKETING FOR SMALL BUSINESSES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(4), 703–715. https://doi.org/10.51891/rease.v9i4.9257