DIGITAL MARKETING: THE IMPORTANCE OF SOCIAL NETWORKS FOR THE BUSINESS OF MICROS AND SMALL ENTREPRENEURS IN THE REGION OF VOTUPORANGA-SP

Authors

  • Bruna da Silva Batista Faculdade Futura
  • Tayze Andreza da Silva Faculdade Futura
  • Ijosiel Mendes Faculdade Futura
  • Suéllen Danúbia da Silva Faculdade Futura
  • Glaucimarcos Fakine Marsoli Faculdade Futura
  • Jairo Antonio Bertelli Francisco Gabaldi Pereira Faculdade Futura

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i3.8901

Keywords:

Digital marketing. Social networks. Pandemic.

Abstract

The challenge of micro and small companies is to make their brand enter the market. With the arrival of the pandemic and shops had to close their doors or reduce the number of customers in their facilities, digital marketing became a great ally for them to continue selling. In this perspective, this article has the general objective of analyzing the impacts and changes generated using digital marketing, through social networks, in micro and small companies in the region of Votuporanga during the Covid-19 period. Regarding the research procedures, it is classified as exploratory and survey, because for the field research, a questionnaire was carried out, with micro and small entrepreneurs in the region, to obtain information on how they used digital marketing during the period of pandemic for the promotion and sale of its products and services. With regard to the results, the research points to a worldwide growth in the sale of products online and, a significant fact of micro and small entrepreneurs in the region who use digital marketing to promote their businesses, with 89.7% use marketing to sell their products and of these, 93.7% use digital marketing, in which 92.6% use Facebook and 85.2% Instagram. Finally, these results show that digital marketing is one of the most efficient means of promoting business today.

Author Biographies

Bruna da Silva Batista, Faculdade Futura

Graduada em Administração pela Faculdade Futura.  Orcid: 0009-0006-5552-6722. 

Tayze Andreza da Silva, Faculdade Futura

Graduada em Administração pela Faculdade Futura. Orcid: 0009-0003-9067-9810. 

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura. Graduado em Matemática, (UNIFEV), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR), Mestrado em Matemática (UNESP) Orcid: 0000-0003-0238-5058.

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura.  Graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), Graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestre em Administração (UNIMEP), Orcid: 0000-0002-2202-309X.  

Glaucimarcos Fakine Marsoli, Faculdade Futura

Docente Universidade Brasil Fernandópolis - SP e Faculdade Futura (Grupo Educacional Faveni) Votuporanga -SP. Graduado em Ciências Econômicas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2004), em Administração de Empresas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2008), Agronomia pela Universidade Brasil (2016) e mestrado em Ciências Ambientais pela Universidade Brasil (2016). Orcid: 0000-0002-1200-4493.  

Jairo Antonio Bertelli Francisco Gabaldi Pereira, Faculdade Futura

Docente nos cursos de Administração, Ciências Contábeis na Faculdade Futura. Graduado em Direito (UNIFEV), especialista em Direito Processual (UNISUL) Orcid: 0000-0001-5553-4972. 

 

Published

2023-03-31

How to Cite

Batista, B. da S. ., Silva, T. A. da ., Mendes, I. ., Silva, S. D. da ., Marsoli, G. F. ., & Pereira, J. A. B. F. G. . (2023). DIGITAL MARKETING: THE IMPORTANCE OF SOCIAL NETWORKS FOR THE BUSINESS OF MICROS AND SMALL ENTREPRENEURS IN THE REGION OF VOTUPORANGA-SP. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(3), 863–874. https://doi.org/10.51891/rease.v9i3.8901