INCLUSION “TO DO” PEDAGOGICAL: ACTIONS AND REACTIONS

Authors

  • Célia Ferreira de Souza Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED
  • Eliane Ribeiro Alves Faculdade de Educação São Luís
  • Joanirdes Domingas da Silva Freitas Faculdades Integradas de Cuiabá-FIC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8611

Keywords:

Education. Inclusion. Actions. Reactions.

Abstract

The LDB – Law of Guidelines and Bases of National Education guarantees the modality of Special Education to students with special educational needs in the regular education network. In Cuiabá, schools seek to meet the demand, receiving these students and including them. And what about the teachers? How they are being prepared to include students with SEN. What are the actions and teaching practices carried out by these educators to promote the development of the student, guaranteeing them the common training necessary for the exercise of citizenship.

Author Biographies

Célia Ferreira de Souza, Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED

 Especialista em Educação Infantil, Alfabetização e Letramento. Ano 2016 . Promovida pela Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin. Licenciatura em Pedagogia ano 2010. Promovida pela Faculdade Universidade de Cuiabá – UNIC.

Eliane Ribeiro Alves, Faculdade de Educação São Luís

Especialista em Educação Ambiental- promovida pela Faculdade de Educação São Luis, 2019. Especialista em Educação Infantil- promovida pela Faculdade de Educação São Luís, 202. Licenciatura em Ciências Biológicas- Promovida pela Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) 2018. Licenciatura em Pedagogia-Promovida pela Instituto Federal de Mato grosso ( IFMT) 2023. 

Joanirdes Domingas da Silva Freitas, Faculdades Integradas de Cuiabá-FIC

Especialista em Educação  Infantil e Especial. Ano 2012 .Promovida pela Faculdades Integradas de Cuiabá-FIC. Licenciatura em Letras .Ano 2007.Promovida pela  Faculdade Centro Universitário de Várzea Grande UNIVAG / Licenciatura em Pedagogia. Ano 2021. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso. 


     

Published

2023-02-28

How to Cite

Souza, C. F. de ., Alves, E. R. ., & Freitas, J. D. da S. . (2023). INCLUSION “TO DO” PEDAGOGICAL: ACTIONS AND REACTIONS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(2), 1157–1162. https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8611