THE TEACHER'S ROLE IN RELATION TO THE CONTEXT OF TEACHING AND LEARNING IN INCLUSIVE EDUCATION

Authors

  • Avaetê de Lunetta e Rodrigues Guerra UNADES
  • Michel da Costa UNIAN
  • Marcela Mary José da Silva Universidade Federal do Rio de Janeiro- UFRJ
  • Angélica Maria Abílio Alvarenga Universidad  Columbia del Paraguay
  • Fabiano Rodrigues Marques Universidade Veiga de Almeida -Rj
  • Giselle Carmo Maia UNITINS

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i12.8107

Keywords:

Teacher. Teaching. Learning. Inclusion.

Abstract

This research will have as main objective to show the behavior, in the cognitive and affective dimensions, of the child seen by the teacher as having a learning difficulty in the context of School Inclusion. In the construction of this work, scientific journals found in the databases of SciELO, LILACS and Google Scholar will be used. The inclusion methods will be those that are in accordance with the study to be carried out, be between the period from 1997 to 2023 and that have scientific validation. It was possible to analyze the influence of the teacher in relation to teaching and learning in the context of school inclusion and also to reflect on the role of the educator in the educational context.

Author Biographies

Avaetê de Lunetta e Rodrigues Guerra, UNADES

Doutorando em Ciências da Educação – UNADES, Mestre em Filosofia – Universidade Federal da Paraíba – UFPB.

Michel da Costa, UNIAN

Doutor em Educação Matemática – UNIAN, Mestre em Educação Matemática – UNIBAN.

Marcela Mary José da Silva, Universidade Federal do Rio de Janeiro- UFRJ

Doutora em Serviço Social – UFRJ, Mestre em Educação e Contemporaneidade-UNEB

Angélica Maria Abílio Alvarenga, Universidad  Columbia del Paraguay

Mestranda em Ciência da Educação - Universidad  Columbia del Paraguay.

Fabiano Rodrigues Marques, Universidade Veiga de Almeida -Rj

Especialista em Fisiologia do exercício- Universidade Veiga de Almeida -Rj.

Giselle Carmo Maia, UNITINS

Especialista em Planejamento e Gestão de Projetos Sociais (UNITINS) e em Formação em Educação a Distância (UNIP).

Published

2023-01-12

How to Cite

Guerra, A. de L. e R. ., Costa, M. da ., Silva, M. M. J. da ., Alvarenga, A. M. A. ., Marques, F. R. ., & Maia, G. C. . (2023). THE TEACHER’S ROLE IN RELATION TO THE CONTEXT OF TEACHING AND LEARNING IN INCLUSIVE EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(12), 856–866. https://doi.org/10.51891/rease.v8i12.8107