THE INTERFACES OF BRAZILIAN EDUCATION: CHALLENGES AND POSSIBILITIES

Authors

  • Avaetê de Lunetta e Rodrigues Guerra Universidade Del Sol- UNADES- PY
  • Jefferson Florencio Rozendo Abilene Christian University- ACU- EUA
  • Sílvia Diener Cavalcanti PROFEI – UNESP
  • Giselle Carmo Maia Universidade Federal do Tocantins- UFT
  • Gilson Alves Ribeiro UNICSUL
  • Luciana Siqueira de Carvalho UNYHANA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i12.8097

Keywords:

Education. School. Student.

Abstract

The current study aimed to analyze in general how educational institutions deal with didactic and school methodologies, in addition to discussing the student-teacher relationship in the classroom. The methodology used was qualitative, contributing to the development of current and future research on the subject in question, discussing the problems and exploring materials, articles and reference sources in a bibliographic context. Finally, we analyze the student-teacher relationship in the classroom, showing how the teaching and learning process takes place in schools. Thus, we intend to contribute to the development of future academic research in the area, in addition to providing opportunities for a broad debate on the proposed theme.

Author Biographies

Avaetê de Lunetta e Rodrigues Guerra, Universidade Del Sol- UNADES- PY

Doutorando em Ciências da Educação – UNADES (PY), Mestre em Filosofia – Universidade Federal da Paraíba - UFPB.  

Jefferson Florencio Rozendo, Abilene Christian University- ACU- EUA

Doutorando em Educação – ACU (EUA), Mestre em Educação ACU (EUA), Mestrando em Educação Profissional e Tecnológica – IFCE.

Sílvia Diener Cavalcanti, PROFEI – UNESP

Mestranda PROFEI – UNESP, Especialista em Educação com ênfase no ensino médio – UNB.

Giselle Carmo Maia, Universidade Federal do Tocantins- UFT

Mestranda em Educação – UFT, Especialista em Planejamento em Projetos Sociais – UNITINS e em Formação em Educação a Distância – UNIP.

Gilson Alves Ribeiro, UNICSUL

Mestrando em Ensino de Ciências – UNICSUL.

Luciana Siqueira de Carvalho, UNYHANA

Especialista em Psicopedagogia – Faculdade Serra Geral, Especialista em Gestão, Coordenação e Pedagógica e Orientação Educacional – UNYHANA.

Published

2023-01-10

How to Cite

Guerra, A. de L. e R. ., Rozendo, J. F. ., Cavalcanti, S. D. ., Maia, G. C. ., Ribeiro, G. A. ., & Carvalho, L. S. de . (2023). THE INTERFACES OF BRAZILIAN EDUCATION: CHALLENGES AND POSSIBILITIES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(12), 847–855. https://doi.org/10.51891/rease.v8i12.8097