MUSIC IN CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Adriano Bismark da Silva Lucas Faculdade Rolim de Moura-FAROL
  • Carla Maria de Barros Loureiro Reis FACIPAN-Faculdade do Instituto Panamericano
  • Eneida Teixeira de Castro Faculdade São Vicente – FASVIPA
  • Giovana Teixeira Duarte Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Inara Regina Inara Regina Amiki Nossa Senhora de Fátima
  • Isabel Silva Magalhães INVEST
  • Juliane da Mata Nascimento Universidade Pitágoras Unopar Anhaguera
  • Rosimeire dos Santos Pereira Meira Faculdade das Águas Emendadas em Planaltina
  • Tatiane Miranda de Arruda Faculdades Evangélicas Integradas Cantares de Salomão

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7859

Keywords:

Child Education. Song. Didactic Resource. Pedagogical Practices.

Abstract

The songs can be worked together with the games in the teaching-learning process, expanding opportunities for action and expression of children in early childhood education. The teaching-learning process is presented as a space for contact between children and music, contributing to their learning and the development of their abilities and skills. The general objective of this study is to discuss the work with music in the teaching strategies of early childhood education. This study is characterized as a bibliographical research. The relevance of this study is based on the importance of teachers seeking new ways of pedagogical practices in early childhood education, supported by the use of didactic resources aligned with children's daily lives. Musical learning makes it possible to build a society that respects creativity and the artistic process. In the teaching-learning process, music contributes to the development of children's affective, cognitive, linguistic and psychomotor areas.

Author Biographies

Adriano Bismark da Silva Lucas, Faculdade Rolim de Moura-FAROL

Pós-graduado em Gestão Escolar pela Faculdade Rolim de Moura-FAROL. 

Carla Maria de Barros Loureiro Reis, FACIPAN-Faculdade do Instituto Panamericano

Pós-graduado em Latu Sensu em Psicopedagogia pela FACIPAN-Faculdade do Instituto Panamericano. Licenciatura Plena em Pedagogia pela UNAR-Centro Universitário de Araras. 

Eneida Teixeira de Castro, Faculdade São Vicente – FASVIPA

Licenciada em Pedagogia, pela Faculdade São Vicente – FASVIPA, 2019. Pós-graduada em Atendimento Educacional Especializado, pela Faculdade São Luís, 2020. 

Giovana Teixeira Duarte, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Mestrado em Estudos Linguísticos pela UFMT- Universidade Federal de Mato Grosso. Licenciatura Plena em Letras/Literatura pela UFMT-Universidade Federal de Mato Grosso. 

Inara Regina Inara Regina Amiki , Nossa Senhora de Fátima

Licenciada em Pedagogia pelo Instituto Nossa Senhora de Fátima.

Isabel Silva Magalhães , INVEST

Pós-graduado em Psicopedagogia pela Invest. Licenciatura em Pedagogia pela Invest. 

Juliane da Mata Nascimento, Universidade Pitágoras Unopar Anhaguera

Licenciada em Pedagogia pela Universidade Pitágoras Unopar Anhaguera. 

Rosimeire dos Santos Pereira Meira, Faculdade das Águas Emendadas em Planaltina

Pós-graduado em Educação Especial-AEE pela Faculdade das Águas Emendadas em Planaltina-Distrito Federal. Graduada em Pedagogia pela UFMT-Universidade Federal de Mato Grosso.

Tatiane Miranda de Arruda, Faculdades Evangélicas Integradas Cantares de Salomão

Pós-graduado em Educação Especial e Inclusão Social pela Faculdades Evangélicas Integradas Cantares de Salomão. Graduada em Pedagogia pela UFMT-Universidade Federal de Mato Grosso.

Published

2022-11-30

How to Cite

Lucas, A. B. da S. ., Reis, C. M. de B. L. ., Castro, E. T. de ., Duarte, G. T. ., Inara Regina Amiki , I. R. ., Magalhães , I. S. ., … Arruda, T. M. de . (2022). MUSIC IN CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(11), 2677–2687. https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7859