THE TEACHER AND STUDENT RELATIONSHIP IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Ademir Rodrigues Gomes Associação Varzeagrandense de Ensino de Ensino e Cultura-AVAMEC
  • Adriano Bismark da Silva Lucas Faculdade Rolim de Moura-FAROL
  • Carla Maria de Barros Loureiro Reis Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN
  • Cleudy Natalina da Silva Campos Universidade Castelo Branco- UCB
  • Eneida Teixeira de Castro Faculdade São Vicente – FASVIPA
  • Giovana Teixeira Duarte Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Isabel Silva Magalhães Invest. Licenciatura em Pedagogia pela Invest
  • Liliame Raquel de Souza e Silva UNIRONDON
  • Rosimeire dos Santos Pereira Meira UFMT-Universidade Federal de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7858

Keywords:

Learning. Child Education. Teacher Training. Teacher-student relationship.

Abstract

The relationship between teacher and student develops throughout the school process, it is not restricted to learning situations in early childhood education, involving attention and affection between participants. The development of teaching practice comprises building the relationship between teachers and children in kindergarten. The general objective of this study is to discuss the development of the relationship between the teacher and students in early childhood education, in favor of children's school learning. This study qualifies as a bibliographical research. The relevance of this study consists of the condition that the development of learning involves building relationships in the school environment, which includes teachers, students, pedagogical staff and other school employees. The relationship between teacher and student is essential in the development of children's learning in kindergarten, through the factors of affectivity, care, education, emotions and feelings.

Author Biographies

Ademir Rodrigues Gomes, Associação Varzeagrandense de Ensino de Ensino e Cultura-AVAMEC

Pós-graduado em Educação Especial Ênfase em Atendimento Educacional Especializado-AEE pela Associação Varzeagrandense de Ensino de Ensino e Cultura-AVAMEC. Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Associada Brasil F.A.B. 

Adriano Bismark da Silva Lucas , Faculdade Rolim de Moura-FAROL

Pós-graduado em Gestão Escolar pela Faculdade Rolim de Moura-FAROL. 

Carla Maria de Barros Loureiro Reis, Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN

Pós-graduada em Latu Sensu em Psicopedagogia pela FACIPAN-Faculdade do Instituto Panamericano. Licenciatura Plena em Pedagogia pela UNAR-Centro Universitário de Araras. 

Cleudy Natalina da Silva Campos, Universidade Castelo Branco- UCB

Pós-graduado em Alfabetização e Letramento – UCB-Universidade Castelo Branco. Pedagogia-UBIVAG-Centro Universitário de Várzea Grande. 

Eneida Teixeira de Castro, Faculdade São Vicente – FASVIPA

Licenciada em Pedagogia, pela Faculdade São Vicente – FASVIPA, 2019. Pós-graduada em Atendimento Educacional Especializado, pela Faculdade São Luís, 2020.

Giovana Teixeira Duarte, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Mestrado em Estudos Linguísticos pela UFMT- Universidade Federal de Mato Grosso. Licenciatura Plena em Letras/Literatura pela UFMT-Universidade Federal de Mato Grosso. 

 

Isabel Silva Magalhães, Invest. Licenciatura em Pedagogia pela Invest

Pós-graduado em Psicopedagogia pela Invest. Licenciatura em Pedagogia pela Invest. 

Liliame Raquel de Souza e Silva, UNIRONDON

Licenciada em Pedagogia, pela UNIRONDON.

Rosimeire dos Santos Pereira Meira, UFMT-Universidade Federal de Mato Grosso

Pós-graduado em Educação Especial-AEE pela Faculdade das Águas Emendadas em Planaltina-Distrito Federal. Graduada em Pedagogia pela UFMT-Universidade Federal de Mato Grosso.

Published

2022-11-30

How to Cite

Gomes, A. R. ., Lucas , A. B. da S. ., Reis, C. M. de B. L. ., Campos, C. N. da S. ., Castro, E. T. de ., Duarte, G. T. ., … Meira, R. dos S. P. (2022). THE TEACHER AND STUDENT RELATIONSHIP IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(11), 2666–2677. https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7858