PSYCHOMOTRICITY AND ITS INFLUENCE FOR THE DEVELOPMENT OF STUDENTS WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER - (ASD) IN

Authors

  • Cristiane da Silva Moreira Universitário de Várzea Grande –UNIVAG
  • Evanderson dos Santos Antunes Faculdade do Instituto Panamericano - FACIPAN
  • Regina Celia Sales de Freitas Universidade Federal de Mato Grosso UFMT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7849

Keywords:

Autism Spectrum Disorder. Psychomotor Education. Education.

Abstract

The scientific article addresses the theme, “Psychomotricity and its Influence on the Development of Students with Autism Spectrum Disorder (ASD)” at school. Autism is a syndrome with typical manifestations present from birth. One of the main characteristics is the difficulty of socialization. However, the child with Autism Spectrum Disorder presents different levels of the syndrome and disorder, since the autistic child presents specific behavior. The objective of the research was to analyze psychomotricity and its influence on the development of students with autism spectrum disorder (ASD) at school. The research was written as a reading review study. Finally, it is concluded that autistic children seek to live in a different world from children who do not have this syndrome, as they cannot control the way they look into each other's eyes, thus making it difficult to establish contact and characteristic of a society.

Author Biographies

Cristiane da Silva Moreira, Universitário de Várzea Grande –UNIVAG

Especialista em Educação Física Escolar, título obtido na Faculdade Integradas de Várzea Grande - FIAVEC Várzea Grande/MT. Graduada no curso Licenciatura em Educação Física, título obtido em Centro Universitário de Várzea Grande –UNIVAG Várzea Grande/MT.

Evanderson dos Santos Antunes, Faculdade do Instituto Panamericano - FACIPAN

Especialista em Educação Especial Inclusiva, título obtido na Faculdade do Instituto Panamericano - FACIPAN Cuiabá/MT. Graduado no curso Licenciatura em Pedagogia, título obtido na Faculdade Integradas de Várzea Grande – FIAVEC Várzea Grande /MT, e Graduado no curso de Licenciatura em Artes Visuais título obtido na Faculdade de Educação Paulistana- FAEP São Paulo/ SP. 

Regina Celia Sales de Freitas, Universidade Federal de Mato Grosso UFMT

Especialista em Ciência do Movimento Humano, título obtido no Instituto Brasileiro de Pós-Graduação e Extensão- IBPEX Curitiba/PR. Graduada no curso Licenciatura em Educação Física, título obtido na Universidade Federal de Mato Grosso UFMT Cuiabá/MT. 

 

 

Published

2022-11-30

How to Cite

Moreira, C. da S. ., Antunes, E. dos S. ., & Freitas, R. C. S. de . (2022). PSYCHOMOTRICITY AND ITS INFLUENCE FOR THE DEVELOPMENT OF STUDENTS WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER - (ASD) IN. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(11), 2590–2604. https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7849