THE ORGANIZATION OF SPACE IN CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Andreia Ribeiro da Costa Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Ivone Jacinto dos Reis Faculdades do Vale do Juruena
  • Maria Eligia Guia de Arruda Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC
  • Silviane Márcia Curado Universidade de São Paulo- UNICID
  • Tatiana Augusta de Paula Santos Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Tatiane Souza Araújo Faculdade UNINA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7641

Keywords:

Early Childhood Education. Physical space. Careful. Quality.

Abstract

This article aims to analyze the importance of a well-organized and adequate space for the care of children from 0 to 5 years old. The space in which the educational activity takes place has a fundamental meaning, as it can be characterized as a facilitating or limiting factor. A comfortable, clean, well-lit, well-maintained and functional space, suitable for the age group served, allows for the development of more effective and efficient activities. To address this issue, a bibliographical study on spatial organization in early childhood education was developed.

Author Biographies

Andreia Ribeiro da Costa, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia: Habilitação em Magistério dos Anos Iniciais do Ensino Fundamental e em Supervisão Escolar pelo Centro Universitário – UNIRONDON, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC. 

Ivone Jacinto dos Reis, Faculdades do Vale do Juruena

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Afirmativo, Especialista em Educação Especial, Especialista em Educação Infantil pelas Faculdades do Vale do Juruena.

Maria Eligia Guia de Arruda, Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Educação Especial pelas Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC. 

Silviane Márcia Curado, Universidade de São Paulo- UNICID

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela UNICID – Universidade de São Paulo.

Tatiana Augusta de Paula Santos, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Educação de Tangará da Serra – UniSerra, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Tatiane Souza Araújo, Faculdade UNINA

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação à Distância com Ênfase na Formação de Tutores pela Faculdade UNINA.

Published

2022-11-22

How to Cite

Costa, A. R. da, Reis, I. J. dos, Arruda, M. E. G. de, Curado, S. M., Santos, T. A. de P., & Araújo, T. S. (2022). THE ORGANIZATION OF SPACE IN CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 4555–4563. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7641