FAKE NEWS - CONTRIBUTIONS TO TEACHING PROCESSES

Authors

  • Marco Antonio Ferreira da Costa Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio- FIOCRUZ
  • Maria de Fátima Barrozo da Costa Escola Nacional de Saúde Pública -FIOCRUZ

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7537

Keywords:

Information. Post-truth. Disinformation.

Abstract

Fake news has been attracting the attention of academic, judicial, political, as well as media professionals. However, the concept of fake news is still ambiguous and complex, which hinders an adequate conceptual limitation, and consequently a definition that can sustain control actions.  This descriptive-bibliographic essay aims to outline a theoretical framework for facilitating the understanding and composition of a conceptual framework on the theme fake news, thus contributing to the search for this definition.

Author Biographies

Marco Antonio Ferreira da Costa, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio- FIOCRUZ

Professor- pesquisador da Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio (EPSJV- FIOCRUZ). Rio de Janeiro. Doutor em Ciências, Mestre em Educação, Mestre em Psicopedagogia, Engenheiro Químico. 

Maria de Fátima Barrozo da Costa, Escola Nacional de Saúde Pública -FIOCRUZ

Pesquisadora da Escola Nacional de Saúde Pública (ENSP-FIOCRUZ), Rio de Janeiro. Doutora em Ciências, Mestre em Gestão Ambiental, Engenheira química. 

Published

2022-11-30

How to Cite

Costa, M. A. F. da ., & Costa, M. de F. B. da . (2022). FAKE NEWS - CONTRIBUTIONS TO TEACHING PROCESSES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(11), 1–14. https://doi.org/10.51891/rease.v8i11.7537