EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND THE DEVELOPMENT OF THE CHILD'S PERSONALITY

Authors

  • Jaqueline Miranda de Sena Associação varzeagrandense de ensino e cultura – AVEC
  • Rosana de Souza Teixeira Faculdade Integradas Matogrossense de Ciências Sociais e Humanas
  • Rosiane Cristina de França Azevedo Franco Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC
  • Suzana Vieira de Assunção Faculdade Varzeagrandense de Educação – IVE
  • Michele Cristina de Arruda Figueiredo Faculdade Luso Capixaba

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7453

Keywords:

Personality. Child education. Social values.

Abstract

The purpose of this article is to analyze the impact of early childhood education on the development of the child's personality. Bibliographical analysis was the main methodological tool in the elaboration of this article, very important to understand the concepts of personality development and to reflect on the school process in the first years of life. The objectives, characteristics, plans and activities of early childhood education are also discussed, as well as the reflection of educational work as an objective and systematic process. This way of learning favors the development of teachers' values, habits and practices in the classroom. The teacher's job is to influence and direct the student's attitude toward behavior, which is a personality trait developed in school.

Author Biographies

Jaqueline Miranda de Sena, Associação varzeagrandense de ensino e cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação varzeagrandense de ensino e cultura – AVEC.

Rosana de Souza Teixeira, Faculdade Integradas Matogrossense de Ciências Sociais e Humanas

Graduada em Pedagogia pelas Faculdade Integradas Matogrossense de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Ano Iniciais do Ensino Fundamental do Contexto do Atendimento Educacional Especializado.

Rosiane Cristina de França Azevedo Franco, Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC.

Suzana Vieira de Assunção, Faculdade Varzeagrandense de Educação – IVE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Alfabetização e Educação Infantil pela Faculdade Varzeagrandense de Educação – IVE.

Michele Cristina de Arruda Figueiredo, Faculdade Luso Capixaba

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil com Ênfase ao Letramento pela Faculdade Luso Capixaba.

Published

2022-11-16

How to Cite

Sena, J. M. de ., Teixeira, R. de S. ., Franco, R. C. de F. A. ., Assunção, S. V. de ., & Figueiredo, M. C. de A. (2022). EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND THE DEVELOPMENT OF THE CHILD’S PERSONALITY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 4276–4285. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7453