THE CHILD EDUCATION TEACHER AND CHILD MOURNING

Authors

  • Débora Thais Nascimento da Silva Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Elaine Escobar Medeiros Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Sandra Lucia Ferreira Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Simone Siqueira de Souza Rocha Faculdade Mantenense dos Vales Gerais- INTERVALE
  • Viviane Ramos Mota Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Uanaia Aparecida Luz Centro Universitário Varzeagrande – UNIVAG
  • Jaqueline Lopes dos Reis Faculdade UNINA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7323

Keywords:

Death. Family. Child.

Abstract

Within the family, it is the child's need to ask difficult questions, which is a great difficulty for parents. They ask deep questions about people, life and death. When someone in the child's family dies, the child perceives it through the changing attitudes of the family around her, even if they try to ignore or deny it. The fact is, sooner or later he will notice. Hiding the truth from him would be serious, it would be like ignoring him just because he doesn't speak like an adult, like excluding him from his family and even worse if the closest people he trusts can't do it. to speak honestly about death, he takes it as an example and does not even dare ask what his observation tells him. Adults do not know that children question death without anxiety until they are seven years old. At age three, this problem begins to appear. Animals die around them, they hear stories, conversations, the understanding that things end and there are limits, are ingrained from a very early age.

Author Biographies

Débora Thais Nascimento da Silva, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Elaine Escobar Medeiros, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Especialista em Libras/Educação Inclusiva.

Sandra Lucia Ferreira, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Cândido Rondon – UNIRONDON, Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Simone Siqueira de Souza Rocha, Faculdade Mantenense dos Vales Gerais- INTERVALE

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Mantenense dos Vales Gerais (INTERVALE).

Viviane Ramos Mota, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Uanaia Aparecida Luz, Centro Universitário Varzeagrande – UNIVAG

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Graduada em Admnisitração de Empresas pelo Centro Universitário Varzeagrande – UNIVAG, Especialista em Psicopedagogia pela Instituto do Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG, Especialista em Docência do Ensino Superior pela Centro Universitário Varzeagrande – UNIVAG.

 

Jaqueline Lopes dos Reis, Faculdade UNINA

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Literatura Infantil pela Faculdade UNINA.

Published

2022-11-08

How to Cite

Silva, D. T. N. da ., Medeiros, E. E. ., Ferreira, S. L. ., Rocha, S. S. de S. ., Mota, V. R. ., Luz, U. A. ., & Reis, J. L. dos . (2022). THE CHILD EDUCATION TEACHER AND CHILD MOURNING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 2924–2933. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7323