PROFESSIONAL ASSESSMENT IN CHILD EDUCATION: DREAM OR REALITY?

Authors

  • Adnei da Silva Seixas Santos Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT
  • Adriana Maria Seixas de Aquino Faculdade Educacional da Lapa- FAEL
  • Maria Natalina Marques Instituto Cuiabano de Educação- ICE
  • Rosidete Conceição da Silva Gaudêncio Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7227

Keywords:

Early Childhood Education. Valuation and Teaching Practices.

Abstract

The present work aimed to investigate what are the difficulties of a group of teachers who work in early childhood education, which is consistent with the professional valuation and devaluation. Early childhood education is the first stage of basic education, it must provide the child with a knowledge of the world that makes sense for his life. Professionals who work in this area according to the pedagogical proposal, must have a higher education in full degree, being a pedagogue or teacher in this condition that permeates the divergences related to the functions of these professionals, as they work as teachers under the TDI's nomenclature with lower salary, more assignments how to educate and care. The objective of this elaboration was with the researches under case study of a qualitative nature, contributing to a better understanding of the individual phenomena of the educational and political processes of society, because on this presentation, the researches make subjective aspects emerge, reaching unconscious motivations and spontaneously the information collected. and analyzed. Where the valuation/devaluation of the professional who works in Early Childhood Education was investigated, pointing out relevant guidelines related to dissatisfaction in their assigned functions.

Author Biographies

Adnei da Silva Seixas Santos, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Licenciatura em Pedagogia para a Educação Infantil. Ano 2010. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso. UFMT. Especialista em Docência na Educação Infantil. Ano 2016. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT. adnei.seixas@hotmail.com.

Adriana Maria Seixas de Aquino, Faculdade Educacional da Lapa- FAEL

Licenciatura Plena em Pedagogia Ano 2019. Promovida pela FAEL adrianaseixasfi@hotmail.com.

Maria Natalina Marques, Instituto Cuiabano de Educação- ICE

Licenciatura Plena em Pedagogia. Ano 2013. Promovida pela Instituto Cuiabano de Educação.ICE. Especialista em Educação Infantil. Ano2016. Promovida pela Instituto Cuiabano de Educação.ICE. natymarques32@hotmail.com

Rosidete Conceição da Silva Gaudêncio, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Licenciatura Plena em Pedagogia. Ano 2010 Promovida pela pelo Centro Universitário Cândido Rondon (Unirondom). Especialista em Docência na Educação Infantil. Ano 2015. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso.UFMT. Especialista em Educação das Relações Étnicos Raciais no Contexto da Educação de Jovens Adultos. Ano 2016. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso.UFMT. Especialista em Informática na Educação 2019. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso. UFMT. E-mail: rosidetesilva40@gmail.com

Published

2022-10-31

How to Cite

Santos, A. da S. S. ., Aquino, A. M. S. de ., Marques, M. N. ., & Gaudêncio, R. C. da S. . (2022). PROFESSIONAL ASSESSMENT IN CHILD EDUCATION: DREAM OR REALITY?. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 1223–1245. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7227