LITERACY AND LITERACY IN THE EARLY YEARS

Authors

  • Elisangela da Silva França Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras Curitiba-PR
  • Kelly Regina Miranda Costa Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6359

Keywords:

Literacy. Literacy. Early years.

Abstract

This scientific article deals with literacy and literacy in the early years, presenting concepts, difficulties, literacy levels, types of literacy and the idea of ​​being interdependent concepts, aiming at an improvement in the children's learning process in a practical, pleasant way. for the same. For this, the study methodology was used under bibliographic references, conceptualized and respectful, analyzed and highlighted throughout the text. The choice of theme was defined so that the two terms can be distinguished, understand the complementation that one gives to the other and, thus, be able to identify an efficient approach for successful children's learning.

Author Biographies

Elisangela da Silva França, Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras Curitiba-PR

Especialista em Educação Especial sob a Perspectiva da Inclusão pela Faculdade Afirmativo de Cuiabá-MT/ Graduada no curso Licenciatura em Pedagogia pela FACEL- Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras Curitiba-PR. E-mail: elisangelafranca@live.com.

Kelly Regina Miranda Costa, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Especialista em Docência na Educação Infantil e Graduada no curso Licenciatura em Pedagogia, títulos obtidos na Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT- Cuiabá/MT. E-mail: kellyrmcosta@gmail.com.

Published

2022-07-30

How to Cite

França, E. da S. ., & Costa, K. R. M. . (2022). LITERACY AND LITERACY IN THE EARLY YEARS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(7), 631–640. https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6359