ART OF PLAYING IN CHILDHOOD EDUCATION: RESCUE CHILDHOOD PLAY, TRANSFORMING PLAYING INTO POSSIBILITIES

Authors

  • Cleide Aparecida Pereira Cirino Instituto Superior de Educação IBITURUNA
  • Célia de Siena Rodrigues de Siqueira Instituto Cuiabano de Educação- ICE
  • Yara Juira Ribeiro de Oliveira Universidade de Várzea Grande - UNIVAG
  • Layra Milena da Silva Suquere Faculdade Integrada de Várzea Grande- FIAVEC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6321

Keywords:

Imagination. Valuation. Diversity.

Abstract

Childhood is a set of improvement, construction and knowledge that needs to be understood throughout the child's trajectory until reaching adulthood. Making use of imagination with the art of playing, playing, getting involved in songs, in wheel games, is part of the interaction, where the child learns to socialize with their peers is like creating a new world full of dreams and fantasies. This adaptation process begins in early childhood education and continues until the beginning of elementary school. This stage is a time of preparation, challenges and discoveries, knowledge and learning, allowing the child to explore the school space, valuing the right to learn and thus contributing to the construction of their identity.

Author Biographies

Cleide Aparecida Pereira Cirino, Instituto Superior de Educação IBITURUNA

Especialista em Psicopedagogia Clínica e Institucional pelo Instituto Superior de Educação IBITURUNA. Graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado de Mato Grosso - UNEMAT, E-mail: cleidecidinha@hotmail.com.

Célia de Siena Rodrigues de Siqueira, Instituto Cuiabano de Educação- ICE

Especialista em Educação Infantil e Especial – Instituto Cuiabano de Educação- ICE. Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo.

Yara Juira Ribeiro de Oliveira, Universidade de Várzea Grande - UNIVAG

Especialista em Educação Infantil – Universidade de Várzea Grande - UNIVAG. Graduada em Pedagogia para Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UNEMAT.

Layra Milena da Silva Suquere, Faculdade Integrada de Várzea Grande- FIAVEC

Especialista em Educação Especial e Inclusão com Ênfase em AEE pela Faculdade Integrada de Várzea Grande- FIAVEC. Graduada em Pedagogia pela Universidade Integrada Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, mantida pelo Instituto Cuiabano de Educação ICE.

Published

2022-07-30

How to Cite

Cirino, C. A. P. ., Siqueira, C. de S. R. de ., Oliveira, Y. J. R. de ., & Suquere, L. M. da S. . (2022). ART OF PLAYING IN CHILDHOOD EDUCATION: RESCUE CHILDHOOD PLAY, TRANSFORMING PLAYING INTO POSSIBILITIES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(7), 252–262. https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6321