PLAYING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: THE ROLE OF THE TEACHER

Authors

  • Cylly Viviane da Silva AVEC
  • Danielle Barbosa Martins Rodrigues Mesquita FAUC
  • Danielle Priscilla dos Reis Nonato IESMIG
  • Eliana André Santana FAVENI
  • Luciana Martins Rodrigues de Oliveira Faculdade Evangélica Integradas Cantares de Salomão
  • Luciene Gercy Rodrigues Sousa AVEC

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5911

Keywords:

Play. Child. Child education. Teacher.

Abstract

Playing in the space and time of early childhood education as a facilitator of children's learning, but realizing that it is often neglected or even ignored, spontaneously understood by adults who have an organizational role to think about teaching work. Based on authors such as Kishimoto (1997; 1998), Moyles (2002; 2006), Brock (2011), Fortuna (2011), and official documents produced for early childhood education (BRASIL, 1998; 2010) and (CAMPOS 2009), we tried to reflect on the theories that support the offer of games in the context of early childhood education and to examine the construction of adult participation in educational experiences.

Author Biographies

Cylly Viviane da Silva, AVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil – ULBRA, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Danielle Barbosa Martins Rodrigues Mesquita, FAUC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil pela FAUC com parceria pelo Instituto Educar.

Danielle Priscilla dos Reis Nonato, IESMIG

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Ensino de Artes na Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG.

Eliana André Santana, FAVENI

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Psicopedagogia Clínica, Institucional e Educação Especial pelo Grupo Educacional FAVENI, Especialista em Gestão Pública e Gestão de Pessoas pelo Grupo Educacional FAVENI, Graduada 2ª Licenciatura em Geografia pelo Grupo Educacional FAVENI.

Luciana Martins Rodrigues de Oliveira, Faculdade Evangélica Integradas Cantares de Salomão

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS, Especialista em Docência da Educação Infantil e Anos Iniciais pela Faculdade Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS.

Luciene Gercy Rodrigues Sousa, AVEC

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Integradas de Várzea Grande, Especialista em Psicopedagogia Institucional pela Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultural – AVEC.

Published

2022-06-22

How to Cite

Silva, C. V. da ., Mesquita, D. B. M. R. ., Nonato, D. P. dos R. ., Santana, E. A. ., Oliveira, L. M. R. de ., & Sousa, L. G. R. . (2022). PLAYING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: THE ROLE OF THE TEACHER. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(5), 2996–3011. https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5911