ETHICS AS A PEDAGOGICAL PRACTICE IN ELEMENTARY SCHOOL

Authors

  • Afonso Ribeiro Damasceno Neto ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Iris Neles Silva ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Lucineide Silva de Lima ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Maria José Monteiro Dantas ESL-Assessoria e Consultoria Educacional
  • Vania Duarte da Silva ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5162

Keywords:

Ethics. Elementary School. School.

Abstract

The study presented here aims to discuss the importance of the ethical theme in the school context of basic education. And it has as a questioning the contribution of ethics in elementary education to the formation of students. It is based on a qualitative methodology based on a literature review. And the results showed that ethics is an important theme for the formation of students, as it expands their role as citizens and also makes them understand the world around them so that they can make their own decisions about their actions.

Author Biographies

Afonso Ribeiro Damasceno Neto, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduado em Física licenciatura pela UFRN 2002/2005. Professor efetivo do Estado RN e Município Parnamirim. Mestre em Ciências da educação . Doutorando em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: afonsoribeiro2006@gmail.com

Iris Neles Silva, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em Letras Português UFRN 1986/1990. Professora efetiva do Estado RN . Pós- graduada em Gestão escolar com coordenação pedagógica. Pós- graduada em Psicopedagogia. Pós graduada em Educação especial. Pós graduada em Educação Infantil. Pós- graduanda em Educação e novas tecnologias.  Mestra em Ciências da educação. Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: irissilva2013c@hotmail.com.

Lucineide Silva de Lima, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em pedagogia – UNINASSAU 2006/2010. Professora contratada São Jose de Mipibu. Pós- graduada em Psicopedagogia. Pós- graduada em Educação e desenvolvimento em políticas educativas. Pós- graduanda em Libras. Mestra em Ciências da educação. Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: luciriccelly@hotmail.com

Maria José Monteiro Dantas, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em Filosofia da Educação -UVA (Universidade Estadual Vale do Acaraú). Professora efetiva Baía Formosa. Pós graduada em Psicopedagogia. Pós graduada em Docência do Ensino Superior. Mestra em educação ISE – Instituto Superior de Educação. Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: mariajosemonteirodantas@gmail.com

Vania Duarte da Silva, ESL-Assessoria e Consultoria Educacional

Graduada em pedagogia UFRN. Pós- graduada em coordenação pedagógica FAL.  Mestra em educação ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. Doutoranda em Ciências da educação pela ESL-Assessoria e Consultoria Educacional. E-mail: vaniaduarte17@yahoo.com.br

Published

2022-04-30

How to Cite

Damasceno Neto, A. R. ., Silva, I. N. ., Lima, L. S. de ., Dantas, M. J. M. ., & Silva, V. D. da . (2022). ETHICS AS A PEDAGOGICAL PRACTICE IN ELEMENTARY SCHOOL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(4), 1604– 1615. https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5162