LITERACY OR NOT IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Dayana Kelly Oliveira da Silva Faculdade Afirmativo
  • Jozielle Alves de Paula Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão
  • Karla Freitas Farias Pfingstag Instituto Cuiabano de Educação
  • Lucia Regina Corrêa Faculdades Integradas de Várzea Grande
  • Maria Alice Alves de Aquino Faculdade  - UNIBF
  • Renata Carvalho da Silva Fernandes Faculdade Cuiabana de Educação e Letras

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4844

Keywords:

Children. Language. Literacy.

Abstract

Literacy already occurs in primary schools, preferably in the first three years of this stage of basic education, but there is a debate about when this teaching should start. The aim of this study was to investigate trend concepts related to the literacy process in early childhood education. It can be concluded that while one currently values ​​the language of other children and literacy in children's language, the other believes that children are exposed to written language even before entering school, and it is in the school space that this knowledge is systematic.

Author Biographies

Dayana Kelly Oliveira da Silva, Faculdade Afirmativo

Graduação Pedagogia Centro Universitário Cândido Rondon – UNIRONDON. Especialista em Alfabetização e Letramento pela Faculdade Afirmativo.

Jozielle Alves de Paula, Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS. Especialista em Neuoeducação pela Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS.

Karla Freitas Farias Pfingstag, Instituto Cuiabano de Educação

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Lucia Regina Corrêa, Faculdades Integradas de Várzea Grande

Graduação em Pedagogia pelo Centro Universitário – UNIVAG. Especialista em Educação Especial pela Faculdades Integradas de Várzea Grande -  FIAVEC.

Maria Alice Alves de Aquino, Faculdade  - UNIBF

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS, Especialista em Neuroaprendizagem pela Faculdade  - UNIBF.

Renata Carvalho da Silva Fernandes, Faculdade Cuiabana de Educação e Letras

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Psicopedagogia promovido pela Faculdade Cuiabana de Educação e Letras – FACEL.

Published

2022-04-11

How to Cite

Silva, D. K. O. da ., Paula, J. A. de ., Pfingstag, K. F. F. ., Corrêa, L. R. ., Aquino, M. A. A. de ., & Fernandes, R. C. da S. . (2022). LITERACY OR NOT IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(3), 2076–2088. https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4844