CHILD EDUCATION IN PANDEMIC TIMES

Authors

  • Dayana Kelly Oliveira da Silva Faculdade Afirmativo
  • Ericka Gomes Rodrigues Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais
  • Jozielle Alves de Paula Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS
  • Karla Freitas Farias Pfingstag Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Lucia Regina Corrêa Faculdades Integradas de Várzea Grande
  • Maria Alice Alves de Aquino Faculdade  - UNIBF
  • Maria Carmelina Harbano Faculdaded Luso Capixaba
  • Renata Carvalho da Silva Fernandes Faculdade Cuiabana de Educação e Letras

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4824

Keywords:

Pandemic. Classroom lessons. Children's Education.

Abstract

 In the difficult times of the new coronavirus pandemic in which we all live, distance learning has become an outlet for students to keep learning. However, due to the need to suspend face-to-face classes, many questions have arisen about the distance learning of early childhood education courses, since the school period of early childhood education is seen as one of the most important stages of the Brazilian educational process. Being considered the "first stage of Basic Education, its purpose is the integral development of children up to five years of age, in their physical, psychological, intellectual and social aspects, complementing the action of the family and the community" as shown in Art. 29 of the Law of Guidelines and Bases for National Education (LDBEN No. 9,394/96).

Author Biographies

Dayana Kelly Oliveira da Silva, Faculdade Afirmativo

Graduação Pedagogia Centro Universitário Cândido Rondon – UNIRONDON, Especialista em Alfabetização e Letramento pela Faculdade Afirmativo.

Ericka Gomes Rodrigues, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

Graduação em Pedagogia pela INVEST – Faculdade de Ciências e Tecnologia, Graduada em Secretariado Executivo Bilíngue pelo UNIVAG – Centro Universitário, Especialista em Gestão de Pessoas Centro Universitário Cândido Rondon, Especialista Educação Infantil pelo IESMIG - Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Jozielle Alves de Paula, Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS,  Especialista em Neuoeducação pela Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS.

Karla Freitas Farias Pfingstag, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Lucia Regina Corrêa, Faculdades Integradas de Várzea Grande

Graduação em Pedagogia pelo Centro Universitário - UNIVAG , Especialista em Educação Especial pela Faculdades Integradas de Várzea Grande -  FIAVEC.

Maria Alice Alves de Aquino, Faculdade  - UNIBF

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Evangélica Integradas Cantares de Salomão – FEICS, Especialista em Neuroaprendizagem pela Faculdade  - UNIBF.

Maria Carmelina Harbano, Faculdaded Luso Capixaba

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil – ULBRA, Especialista em Educação Infantil com Ênfase na Educação Especial pela Faculdaded Luso Capixaba.

Renata Carvalho da Silva Fernandes, Faculdade Cuiabana de Educação e Letras

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Psicopedagogia promovido pela Faculdade Cuiabana de Educação e Letras – FACEL.

Published

2022-04-08

How to Cite

Silva, D. K. O. da ., Rodrigues, E. G. ., Paula, J. A. de, Pfingstag, K. F. F. ., Corrêa, L. R. ., Aquino, M. A. A. de ., … Fernandes, R. C. da S. . (2022). CHILD EDUCATION IN PANDEMIC TIMES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(3), 2069–2075. https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4824