“JOÃO” STUDENT WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER: A CASE OF LOVE AT FIRST SIGHT

Authors

  • Rosélia Ylka André de Almeida de França Paz UNOPAR
  • Edvan Vieira de França Paz UNOPAR

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4715

Keywords:

: Learning. Autism. Socialization.

Abstract

This work aims to analyze, through a simple and direct way, the complex learning process of autistic children, focusing on their characteristics, behaviors and difficulties, as well as their coexistence in social relationships. It was characterized as a descriptive exploratory study and bibliographic research, having as population the students of the municipal school José Jorge de Farias Sales, Igarassu, Pernambuco, of both sexes, enrolled in the 9th year of elementary school. The sample consisted of 30 students, with only 01 student with ASD. Developmental syndrome that usually manifests itself in children before the age of two, autism is still unknown to a large part of the Brazilian population. It is necessary to better disseminate the procedures used in the educational process of the autistic child, as well as the relationship with family, teachers and society.Our investigation was based on an on-site analysis of a case study comparing it to the most recent academic articles collected through bibliographic research as the main source for the knowledge of the proposed theme.

Author Biographies

Rosélia Ylka André de Almeida de França Paz, UNOPAR

Habilitada ao Magistério – Escola João Pessoa Guerra - Igarassu, Graduada em Marketing - FATEC, Licenciada em Educação Física - UNOPAR, Instrutora de Musculação, CREF 08054-P/PE, Pós-Graduada (Especialista) em Fisiologia do Exercício - UNIBF, Extensão Universitária em Praticas Inclusivas na Educação Física – UNOPAR, Graduada em Bacharelado em Educação Física – UNOPAR, Graduada em Licenciatura em Pedagogia – UNIBF, Pós-Graduada (Especialista) em Administração, Coordenação e Supervisão Escolar.

Edvan Vieira de França Paz, UNOPAR

Graduado em Gestão de Segurança Pública pela Universidade do Sul de Santa Catarina – UNISUL, Graduado em Licenciatura em Educação Física – UNOPAR, Graduado em Bacharelado em Educação Física– UNOPAR, Graduado em Licenciatura em História – UNIFACVEST, MBA  em Direito Civil e Segurança Pública - ESAB, Pós-Graduado (Especialista) em Formação Política, Gestão Pública e Processo Legislativo – ELEPE/UPE, Pós-Graduado (Especialista) em Polícia Legislativa– UNILEYA, Pós-Graduado (Especialista) em Maçono

Edvan Vieira de França Paz[1]

 

[1] Graduado em Gestão de Segurança Pública pela Universidade do Sul de Santa Catarina – UNISUL, Graduado em Licenciatura em Educação Física – UNOPAR, Graduado em Bacharelado em Educação Física– UNOPAR, Graduado em Licenciatura em História – UNIFACVEST, MBA  em Direito Civil e Segurança Pública - ESAB, Pós-Graduado (Especialista) em Formação Política, Gestão Pública e Processo Legislativo – ELEPE/UPE, Pós-Graduado (Especialista) em Polícia Legislativa– UNILEYA, Pós-Graduado (Especialista) em Maçonologia: História e Filosofia - UNINTER, Extensão Universitária em Gestão Pública Contemporânea – ESAB, Extensão Universitária em Sociologia da Violência e do Controle Social – FATECE, Extensão Universitária em Educador Policial – Faculdades Integradas - IPEP, Extensão Universitária em Inteligência relacional nas Profissões - UNYLEYA, Extensão Universitária em Curiosidades sobre o Brasil e do mundo – UNIFACVEST.

 

logia: História e Filosofia - UNINTER, Extensão Universitária em Gestão Pública Contemporânea – ESAB, Extensão Universitária em Sociologia da Violência e do Controle Social – FATECE, Extensão Universitária em Educador Policial – Faculdades Integradas - IPEP, Extensão Universitária em Inteligência relacional nas Profissões - UNYLEYA, Extensão Universitária em Curiosidades sobre o Brasil e do mundo – UNIFACVEST.

 

Published

2022-03-31

How to Cite

Paz, R. Y. A. de A. de F. ., & Paz, E. V. de F. . (2022). “JOÃO” STUDENT WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER: A CASE OF LOVE AT FIRST SIGHT. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(3), 1787–1794. https://doi.org/10.51891/rease.v8i3.4715