A EDUCAÇÃO INFANTIL SUJEITOS DE DIREITOS

Authors

  • Hingridy Karoliny de Queiroz Arruda Faculdade Afirmativo
  • Jaqueline de Moura Santana Universidade Norte do Paraná
  • Luciana Xavier Cirino Instituto de Educação Carlos Pasquale
  • Rejane Aparecida Prado Jesus Lima Universidade Norte do Paraná
  • Vania Valesca Castilho da Silva Santos Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.2320

Keywords:

Faculty. Early Childhood Education, Children's Rights

Abstract

This article aims to lead early childhood education teachers to articulate the contents contained in the different documents that discuss: “Children's rights”, through research and carrying out a systematic and reflective reading on the subject, as well as the production of a text critical-reflective theorist on children’s rights.

Author Biographies

Hingridy Karoliny de Queiroz Arruda, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná - UNOPAR, Especialista em Educação pela Faculdade Afirmativo

Jaqueline de Moura Santana, Universidade Norte do Paraná

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR.

Luciana Xavier Cirino, Instituto de Educação Carlos Pasquale

Formação Ensino Técnico Magistério pelo Instituto de Educação Carlos Pasquale.

Rejane Aparecida Prado Jesus Lima, Universidade Norte do Paraná

Graduada em Pedagogia pela Unopar  - Universidade Norte do Paraná, Especialista em Educação Infantil: Concepção de Infância e Trabalho Educativo com Ênfase em Alfabetização e Letramento pela Faculdade Afirmativo.

Vania Valesca Castilho da Silva Santos , Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologias, Especialista em Educação Infantil pelo IESMIG – Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Published

2021-09-30

How to Cite

Arruda, H. K. de Q. ., Santana, J. de M. ., Cirino, L. X. ., Lima, R. A. P. J. ., & Santos , V. V. C. da S. . (2021). A EDUCAÇÃO INFANTIL SUJEITOS DE DIREITOS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(9), 1183–1190. https://doi.org/10.51891/rease.v7i9.2320