EDUCAÇÃO MUSICAL E ALTAS HABILIDADES: COMENTÁRIOS E APONTAMENTOS

doi.org/10.29327/211653.6.11-8

Authors

  • Ana Paula Revelini Centro Universitário Cesumar
  • Andressa Schiavone Pereira Aquaroni Vieira Unicesumar

Keywords:

High Skills. Musical Learning. Music Education.

Abstract

This article aims to discuss how the actions of the teacher, who uses music education, significantly interfere in the development of the teaching and learning processes of students who have high skills. The research presents the concept and public policies that deal with the subject. The notes make it possible to reflect on the educational needs of students with high skills, in addition to knowing how teachers can deal with this situational aspect, knowing methods and considering the daily lives of these students with high skills. With that, it is concluded that the teacher needs to be flexible, be constantly updated as to methodologies, research and studies, as well as always looking for new strategies, to provide a good development for his students.

Author Biographies

Ana Paula Revelini , Centro Universitário Cesumar

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Ciências de Wenceslau Braz - FACIBRA e Graduada em Direito pela Fundação Assis Gurgacz – FAG. Especialista em Psicopedagogia Clínica, Institucional e Hospitalar pela Faculdade de Tecnologia de Curitiba – FATEC. Mestranda em Gestão do Conhecimento nas Organizações pelo Centro Universitário Cesumar - UniCesumar. E-mail: anapaularevelini@gmail.com.

Andressa Schiavone Pereira Aquaroni Vieira , Unicesumar

Graduada em Pedagogia pela Unicesumar (2006). Especialista em Docência no Ensino Superior: Tecnologias educacionais e inovação. Especialista em Docência no Ensino Superior. Especialista em Atendimento Educacional Especializado. Especialista em EAD e as Tecnologias Educacionais. Especialista em Psicopedagogia Institucional.

Published

2020-11-30

How to Cite

Revelini , A. P. ., & Schiavone Pereira Aquaroni Vieira , A. . (2020). EDUCAÇÃO MUSICAL E ALTAS HABILIDADES: COMENTÁRIOS E APONTAMENTOS: doi.org/10.29327/211653.6.11-8. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 6(11), 102–109. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/216