THE IMPORTANCE OF SUPERVISED INTERNSHIP IN TEACHER TRAINING, THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORY AND PRACTICE: AN EXPERIENCE REPORT

Authors

  • Jaime Veras de Sousa U. L. S. H. P.
  • Jaina Veras de Sousa U. L. S. H. P.
  • Jaino Veras de Sousa U. L. S. H. P.
  • Gilvanete Veras de Sousa Barros U. L. S. H. P.
  • Maria Daiana Oliveira Sousa Sousa U. L. S. H. P.
  • Vilmar Martins da Silva

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.18635

Keywords:

Supervised internship. Teacher training. Theory and practice. Experience.

Abstract

Teacher training, without detracting from other forms of training, is one of the most important forms of higher education in Brazil, given that it trains professionals who, in their teaching practice, after graduating, will train citizens to contribute to society not only professionally, but also as a human dimension, in other words, they will train for life and not just for the job market. In this way, the supervised internship is one of the fundamental activities for teacher training. According to the National Education Council (CNE), the supervised internship is a compulsory component of teacher training courses, and is therefore of significant importance to the teacher's initial training, since it puts the trainee in touch with the school reality that was theoretically dealt with during their lessons. In this way, the supervised internship enables a relationship between theory and teaching practice. In this sense, the aim of this paper is to summarize the experiences (observations and practices) of an academic during her supervised internship on a Pedagogy. Methodologically, we used bibliographical analysis and review, based on some authors who work on the theme of supervised internships.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jaime Veras de Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre em ciências da educação. Université  libre  des  Sciences  de  L'homme  de  Paris. U. L. S. H. P. Universidade livre de ciências humanas de paris. Escola Municipal Santa União, Povoado Aldeia Velha, Grajaú.

Jaina Veras de Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre em Ciências da Educação. Université  Libre  des  Sciences  de  L'homme  de  Paris-U. L. S. H. P. Universidade Livre de Ciências Humanas de Paris. Centro Municipal de Educação Infantil (Cemei) Criança Feliz, Povoado Aldeia Velha , Grajaú – MA.

Jaino Veras de Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre em ciências da educação. Université  Libre  des  Sciences  de  L'homme  de  PARIS- U. L. S. H. P. Universidade Livre de Ciências Humanas de Paris.  Escola Municipal Princesa Isabel, Povoado Pintada, Itaipava do Grajaú-MA.

Gilvanete Veras de Sousa Barros, U. L. S. H. P.

Mestre em Ciências da Educação. Université  Libre  des  Sciences  de  L'homme  de  Paris. U. L. S. H. P. (Universidade Livre de Ciências Humanas de Paris.  Unidade Mais Integral Professora Luísa Coelho de Carvalho, Grajaú-MA.

Maria Daiana Oliveira Sousa Sousa, U. L. S. H. P.

Mestre em Ciências da Educação. Université  Libre  des  Sciences  de  L'homme  de  Paris- U. L. S. H. P. Universidade Livre de Ciências Humanas de Paris.  

Vilmar Martins da Silva

Especialista- Professor. Supervisão Escolar. Universidade Estadual do Piauí- UESPI.

 

Published

2022-09-30

How to Cite

Sousa, J. V. de, Sousa, J. V. de, Sousa, J. V. de, Barros, G. V. de S., Sousa, M. D. O. S., & Silva, V. M. da. (2022). THE IMPORTANCE OF SUPERVISED INTERNSHIP IN TEACHER TRAINING, THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORY AND PRACTICE: AN EXPERIENCE REPORT. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(9), 1381–1389. https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.18635