EDUCATIONAL PODCASTS: ENHANCE TEACHING AND LEARNING

Authors

  • Lisandra Silva Camargo Campanha Universidade Castelo Branco
  • Bárbara Martins Kuster Carari FATESF
  • Claudinesia de Azevedo Barbosa Faculdade Iguaçu
  • Doraínes Pinão Fejoli Universidade Castelo Branco
  • Joana D'arc Fernandes Ferreira Dalbem Faculdade São Camilo
  • Rosilene Ribeiro FETREMIS
  • Valéria de Oliveira Faco Faculdade Venda Nova do Imigrante

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i11.16804

Keywords:

Podcasts. Education. Teaching-learning. Technology. Training.

Abstract

This study investigated the use of podcasts in education, addressing their contributions and challenges in implementation. The general objective was to analyze the potentialities and obstacles of this tool in the educational context, utilizing a bibliographical research methodology. The literature review evidenced that podcasts promote flexibility and autonomy for students, facilitating access to content in an interactive manner. However, challenges were identified, such as the need for adequate technological infrastructure and teacher training. The final considerations highlighted that, despite the difficulties, the benefits of using podcasts outweigh the obstacles, allowing students to develop critical and reflective skills. Finally, the need for further studies was indicated to deepen the understanding of the effectiveness of podcasts in education, aiming to explore different contexts and audiences.

Author Biographies

Lisandra Silva Camargo Campanha, Universidade Castelo Branco

Pós-Graduação em Gestão Escolar Integradora: Supervisão, Orientação e Inspeção Educacional. Universidade Castelo Branco.

Bárbara Martins Kuster Carari, FATESF

Pós-Graduação em Gestão Escolar Integradora e Práticas Pedagógicas. Faculdade de Tecnologia São Francisco de Assis (FATESF).

Claudinesia de Azevedo Barbosa, Faculdade Iguaçu

Pós-Graduação em Educação Infantil e Anos Iniciais. Faculdade Iguaçu.

Doraínes Pinão Fejoli, Universidade Castelo Branco

Pós-Graduação em Gestão Escolar Integradora: Supervisão, Orientação e Inspeção Educacional. Universidade Castelo Branco.

Joana D'arc Fernandes Ferreira Dalbem, Faculdade São Camilo

Pós-Graduação em História do Brasil. Faculdade São Camilo.

Rosilene Ribeiro, FETREMIS

Pós-Graduação em Gestão Educacional: Administração, Supervisão, Orientação. Faculdade de Educação e Tecnologia da Região Missionária- FETREMIS.

Valéria de Oliveira Faco, Faculdade Venda Nova do Imigrante

Pós-Graduação em Gestão e Administração Escolar. Faculdade Venda Nova do Imigrante.

Published

2024-11-11

How to Cite

Campanha, L. S. C., Carari, B. M. K., Barbosa, C. de A., Fejoli, D. P., Dalbem, J. D. F. F., Ribeiro, R., & Faco, V. de O. (2024). EDUCATIONAL PODCASTS: ENHANCE TEACHING AND LEARNING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(11), 2460–2465. https://doi.org/10.51891/rease.v10i11.16804