IMPACT OF MULTIMEDIA RESOURCES ON HYBRID EDUCATION

Authors

  • Doraínes Pinão Fejoli  Universidade Castelo Branco
  • Bárbara Martins Kuster Carari FATESF
  • Claudinesia de Azevedo Barbosa Faculdade Iguaçu
  • Joana D'arc Fernandes Ferreira Dalbem Faculdade São Camilo
  • Lisandra Silva Camargo Campanha Universidade Castelo Branco
  • Rosilene Ribeiro FETREMIS
  • Valéria de Oliveira Faco Faculdade Venda Nova do Imigrante

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i11.16803

Keywords:

Multimedia resources. Digital Storytelling. Education. Teacher training. Digital technologies.

Abstract

This study addressed the issue of using multimedia resources, particularly Digital Storytelling, in education. The general objective was to investigate strategies for utilizing these tools in early childhood education and other educational contexts. The methodology adopted was bibliographic, allowing for a thorough analysis of existing practices and methods in literature. The development of the work revealed that the use of multimedia resources contributed to student engagement and the enhancement of cognitive and social skills, while also highlighting the importance of teacher training and adequate infrastructure. The final considerations emphasized the need for ongoing training for educators and the significance of a conducive environment for integrating digital technologies. The study also indicated the need for further research exploring different educational contexts and the effectiveness of these tools in student learning.

Author Biographies

Doraínes Pinão Fejoli,  Universidade Castelo Branco

Pós-Graduação em Gestão Escolar Integradora: Supervisão, Orientação e Inspeção Educacional.  Universidade Castelo Branco.

Bárbara Martins Kuster Carari, FATESF

Pós-Graduação em Gestão Escolar Integradora e Práticas Pedagógicas. Faculdade de Tecnologia São Francisco de Assis (FATESF).

Claudinesia de Azevedo Barbosa, Faculdade Iguaçu

Pós-Graduação em Educação Infantil e Anos Iniciais. Faculdade Iguaçu.

Joana D'arc Fernandes Ferreira Dalbem, Faculdade São Camilo

Pós-Graduação em História do Brasil. Faculdade São Camilo.

Lisandra Silva Camargo Campanha, Universidade Castelo Branco

Pós-Graduação em Gestão Escolar Integradora: Supervisão, Orientação e Inspeção Educacional. Universidade Castelo Branco.

Rosilene Ribeiro, FETREMIS

Pós-Graduação em Gestão Educacional: Administração, Supervisão, Orientação. Faculdade de Educação e Tecnologia da Região Missionária- FETREMIS.

Valéria de Oliveira Faco, Faculdade Venda Nova do Imigrante

Pós-Graduação em Gestão e Administração Escolar. Faculdade Venda Nova do Imigrante.

Published

2024-11-11

How to Cite

Fejoli, D. P., Carari, B. M. K., Barbosa, C. de A., Dalbem, J. D. F. F., Campanha, L. S. C., Ribeiro, R., & Faco, V. de O. (2024). IMPACT OF MULTIMEDIA RESOURCES ON HYBRID EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(11), 2134–2139. https://doi.org/10.51891/rease.v10i11.16803