A IMPORTÂNCIA DA LEITURA NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

  • Girlane Paula Domingos Universidade Federal de Mato Grosso.
  • Leda Elaine Silveira Hortêncio Mesquita Faculdades Impactos Brasil
  • Maria Zildineth Sergio Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.
  • Patrícia Abigail Borges Amorim Universidade Federal de Mato Grosso
  • Tânia Rosa Machado Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1423

Keywords:

Early Childhood Education. Children's Literature. Books. Reading.

Abstract

This article aims to show the importance of reading in early childhood education and the incentives that educators should propose to children from the first years of life in the school environment to promote the formation of future citizen readers. In early childhood education, children need to stimulate their imagination, language and fantasy through books. Reading is inspired by creativity and imagination and teachers who use children's books provide children with development in all aspects: emotional, social, sensory, cognitive and critical. They use gestures, expressions and intonations to capture everyday to build diverse knowledge.

Author Biographies

Girlane Paula Domingos, Universidade Federal de Mato Grosso.

Graduada em Pedagogia pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso - Especialista em Alfabetização e Letramento pela UNIC- Universidade de Cuiabá.

Leda Elaine Silveira Hortêncio Mesquita, Faculdades Impactos Brasil

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Ariquemes, Graduada em Letras com ênfase em Português/Inglês pelo UNIVAG – Centro Universitário, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela FACIB – Faculdades Impactos Brasil e Especialista em Alfabetização e Letramento pela FACIB Faculdades Impactos Brasil.

Maria Zildineth Sergio, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia, Graduada em Biologia pela UNIC – Universidade de Cuiabá, Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Patrícia Abigail Borges Amorim, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduada em Pedagogia pela Faculdade IDEAL, Graduada em Biologia pelo UNIVAG – Centro Universitário, Especialista em Mídias Digitais para a Educação pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso.

Tânia Rosa Machado, Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Graduada em Pedagogia pela UFMT Universidade Federal de Mato Grosso, Graduada em Letras com ênfase em Libras pela UFMT – Universidade Federal de Mato Grosso, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia.

Published

2021-06-30

How to Cite

Domingos, G. P., Mesquita, L. E. S. H. ., Sergio, M. Z. ., Amorim, P. A. B., & Machado, T. R. . (2021). A IMPORTÂNCIA DA LEITURA NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 669–680. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1423