O IMPACTO DAS “FAKE NEWS” NA EDUCAÇÃO DOS JOVENS DO BRASIL

Authors

  • Davi Valois Cardoso Universidade Católica do Salvador (UCSAL)

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1417

Keywords:

Fake news. Education. Brazil.

Abstract

Fake news can be considered as a great aggravation to the acquisition of knowledge nowadays because they distort reality and modify the credible content of information. From an early age, the immediacy, controversy and forcefulness caused by the rapid news attract a lot of attention from the population, especially the youngest. With the most distinct objectives, reaching different layers of society and with the most diverse levels of social impacts, fake news deserves a lot of attention in the current context of extremely rapid dissemination of news worldwide. In this scenario, this brief literary review will attempt to denote the impact of these false news and its spread among children, young people and in the face of scientific literature in Brazil.

Author Biography

Davi Valois Cardoso, Universidade Católica do Salvador (UCSAL)

Graduado em Fisioterapia pela Universidade Católica do Salvador (UCSAL), especialista em Reabilitação Neurofuncional pela Universidade Social da Bahia (UNISBA), pós-graduado em Docência do Ensino Superior e em Traumato-ortopedia pela Faculdade FUTURA. Teve experiências no campo docente como preceptor de estágio e residência multiprofissionais na Universidade Federal da Bahia (UFBA) e Universidade Estadual da Bahia (UNEB) respectivamente. Atualmente, os atendimentos particulares em QUIROPRAXIA CLÍNICA a domicílio com pacientes neurológicos, ortopédicos e geriátricos, ditam sua atuação profissional. http://lattes.cnpq.br/5976361108940124 E-mail: Graduado em Fisioterapia pela Universidade Católica do Salvador (UCSAL), especialista em Reabilitação Neurofuncional pela Universidade Social da Bahia (UNISBA), pós-graduado em Docência do Ensino Superior e em Traumato-ortopedia pela Faculdade FUTURA. Teve experiências no campo docente como preceptor de estágio e residência multiprofissionais na Universidade Federal da Bahia (UFBA) e Universidade Estadual da Bahia (UNEB) respectivamente. Atualmente, os atendimentos particulares em quiropraxia clínica em domicílio com pacientes neurológicos, ortopédicos e geriátricos, ditam sua atuação profissional. http://lattes.cnpq.br/5976361108940124 . E-mail: davi.valois@gmail.com

Published

2021-06-30

How to Cite

Cardoso, D. V. . (2021). O IMPACTO DAS “FAKE NEWS” NA EDUCAÇÃO DOS JOVENS DO BRASIL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(6), 614–625. https://doi.org/10.51891/rease.v7i6.1417