USE OF THE MENTIMETER PLATFORM AS A PEDAGOGICAL TOOL HELPING THE TEACHING AND LEARNING PROCESS OF STUDENTS AT THE CENTRO DE EDUCAÇÃO DE TEMPO INTEGRAL AGOSTINHO ERNESTO DE ALMEIDA IN THE CITY OF LÁBREA-AM

Authors

  • Inelma Paiva de Brito Universidade do Estado do Amazonas
  • Frank Lopes da Silva Apurinã Universidade do Estado do Amazonas
  • Ronnivon Paz Camuça Universidade do Estado do Amazonas
  • Jusiany Pereira da Cunha dos Santos Universidade do Estado do Amazonas

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i8.10919

Keywords:

Educational technology. Digital Tool. Mentimeter Platform.

Abstract

This work addresses how technology can advance more and more in education, mainly in the classroom, helping the teacher. A supervised internship in a Degree in Computing allowed interns to carry out practical classes in the Post-Medium discipline using technological resources to help students choose their future training, and motivating technical and technological training for future jobs. Practical classes were performed in the computer lab, using the Mentimeter.com online platform. The results were satisfactory and the interns see potential in this platform for future work. The experience provided an opportunity for future teachers to put into practice what they learned at university.

Author Biographies

Inelma Paiva de Brito, Universidade do Estado do Amazonas

Licencianda em Computação- Universidade do Estado do Amazonas.

Frank Lopes da Silva Apurinã, Universidade do Estado do Amazonas

Licenciando em Computação-Universidade do Estado do Amazonas.

 

Ronnivon Paz Camuça, Universidade do Estado do Amazonas

Licenciando em Computação-Universidade do Estado do Amazonas. 

Jusiany Pereira da Cunha dos Santos, Universidade do Estado do Amazonas

Doutora em Educação em Ciências e Matemática Professora adjunta no Instituto de Educação e Agricultura e Abiente- IEAA/UFAM.

Published

2023-09-11

How to Cite

Brito, I. P. de, Apurinã, F. L. da S., Camuça, R. P., & Santos, J. P. da C. dos. (2023). USE OF THE MENTIMETER PLATFORM AS A PEDAGOGICAL TOOL HELPING THE TEACHING AND LEARNING PROCESS OF STUDENTS AT THE CENTRO DE EDUCAÇÃO DE TEMPO INTEGRAL AGOSTINHO ERNESTO DE ALMEIDA IN THE CITY OF LÁBREA-AM. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(8), 1126–1136. https://doi.org/10.51891/rease.v9i8.10919