O IMPACTO DO MARKETING DIGITAL NO PROCESSO DE TOMADA DE DECISÃO DO CLIENTE: UM ESTUDO DE CASO NO MUNICÍPIO DE UNA, BAHIA

Authors

  • Gabrielle Conceição Santos Faculdade de Ilhéus
  • Amarildo José Moret Faculdade de Ilhéus

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14116

Keywords:

Município de Una Bahia. Marketing. Marketing Digital. Mídias sociais. comportamento do consumidor. Estudo de caso.

Abstract

Marketing has undergone a major process of change over the years, especially with the emergence of social media, the large migration of customers to digital platforms has led companies to invest more and more in this sector. Digital Marketing emerged, therefore, bringing major changes in consumer behavior, this study is a case study that seeks to understand how this tool impacts consumers in the municipality of Una Bahia, how this public in question has reacted to the strategies of Digital Marketing applied by companies in the region, in addition to understanding the best ways to engage this audience.

Author Biographies

Gabrielle Conceição Santos, Faculdade de Ilhéus

Discente do curso de Administração da Faculdade de Ilhéus, Centro de Ensino Superior, Ilhéus, Bahia.

Amarildo José Moret, Faculdade de Ilhéus

Docente do curso de Administração da Faculdade de Ilhéus, Centro de Ensino Superior, Ilhéus, Bahia. 

Published

2024-05-23

How to Cite

Santos, G. C., & Moret, A. J. (2024). O IMPACTO DO MARKETING DIGITAL NO PROCESSO DE TOMADA DE DECISÃO DO CLIENTE: UM ESTUDO DE CASO NO MUNICÍPIO DE UNA, BAHIA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(5), 4683–4699. https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14116