DEVELOPING KNOWLEDGE: PEDAGOGICAL PRACTICES IN THE CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE IN DIFFERENT EDUCATIONAL CONTEXTS

Authors

  • Azuil Márcio Bastos Centro Universitário de Várzea Grande- UNIVAG
  • Eva Aparecida Gomes da Silva Instituto de ciências e educação e tecnologia de Votuporanga-SP
  • Jessica Moreira de Magalhaes Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT
  • Marlene de Matos Macedo Silva Faculdade INVEST
  • Rosely Gonçalves Rodrigues Faculdade Luso Capixaba
  • Rose Meire Barbosa Justi Faculdade Invest

Keywords:

Leitura. Escrita. Alfabetização. Ensino-Aprendizagem.

Abstract

I enthusiastically present the digital book entitled "Developing Knowledge: Pedagogical Practices in the Construction of Knowledge in Different Educational Contexts". This book is a valuable compilation of chapters on innovative pedagogical practices, developed by professionals committed to promoting meaningful learning and the integral development of students.
In the pages of this book, you will find a variety of pedagogical approaches applied in different educational contexts, such as public, private and community schools, ranging from Early Childhood Education to Elementary and High School. The authors share their experiences, reflections and obtained results, offering valuable insights for educators, managers and other education professionals.
The chapters address topics such as the use of digital technologies as educational tools, the importance of playful learning, strategies to promote inclusion and diversity in the classroom, the role of formative assessment in the teaching-learning process, among other relevant topics. Each pedagogical practice presented is based on solid pedagogical theories and empirical evidence, providing a theoretical-practical foundation for its implementation.
"Developing Knowledge" aims to inspire educators to rethink their practices, stimulating creativity, reflection and innovation in the educational environment. This book is a source of effective ideas and strategies for those who seek to improve the educational process, providing students with enriching and meaningful experiences.
I sincerely thank the authors for sharing their valuable contributions and I hope that this digital book is a source of inspiration and reference for all those committed to building a quality education that promotes the integral development of students and the construction of knowledge in different educational contexts.

Prof. Dr. Patrícia Ribeiro.
Editor-in-Chief of Revista Ibero — Americana de Humanidades, Ciências Educação.

Author Biographies

Azuil Márcio Bastos, Centro Universitário de Várzea Grande- UNIVAG

Especialização em Docência do Ensino Superior: Ano: 2012. 2.º. Centro Universitário de Várzea Grande ( UNIVAG). Licenciatura em Pedagogia:  Ano: 2017. 1° Licenciatura em Letras  Ano: 2004. Faculdades Integradas de Várzea Grande  - FIVE

Eva Aparecida Gomes da Silva, Instituto de ciências e educação e tecnologia de Votuporanga-SP

Licenciatura em pedagogia 2016. Universidade de Cuiabá. Especialista em Ludopedagogia e Educação especial 2017. Promovida pela Faculdade FUTURA. Mantida pelo Instituto de ciências e educação e tecnologia de Votuporanga-SP.

Jessica Moreira de Magalhaes, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Licenciatura Plena em Pedagogia. Promovida Pela UFMT/ Universidade Federal de Mato Grosso: Ano 2020.

Marlene de Matos Macedo Silva, Faculdade INVEST

Licenciatura Plena em Pedagogia. Promovida pela faculdade INVEST. Faculdade Invest de ciências e tecnologias: 2020.

Rosely Gonçalves Rodrigues, Faculdade Luso Capixaba

Pós-graduação em educação infantil e letramento. 02 de fevereiro a 07 de outubro de 2016:  Faculdade Luso Capixaba. Licenciatura. Curso de Pedagogia em 22 de dezembro de 2014 e colação de grau em 29 de janeiro de 2015. Universidade de Cuiabá- UNIC.  

Rose Meire Barbosa Justi, Faculdade Invest

Licenciatura Plena em Pedagogia. Promovida pela Faculdade Invest de Ciências e Tecnologia, 2018. Graduada Educação Infantil, Especial e Docência.

Published

2023-05-29

How to Cite

Bastos, A. M., Silva, E. A. G. da, Magalhaes, J. M. de, Silva, M. de M. M., Rodrigues, R. G., & Justi, R. M. B. (2023). DEVELOPING KNOWLEDGE: PEDAGOGICAL PRACTICES IN THE CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE IN DIFFERENT EDUCATIONAL CONTEXTS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11–139. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/9836

Issue

Section

E-books

Categories