OPERATIONAL ACTIVITIES IN CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Adriana da Silva Nonato Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Helena Aparecida de Faria Faculdade Afirmativo
  • Jeane Laura de Almeida Flores Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG
  • Lucilene Cruz de Souza Oliveira Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Raianne Bruna da Silva Rocha Universidade Norte do Paraná - Unopar
  • Rosinéia Pereira Barcelos Avelar Faculdades das Águas Emendadas – FAE

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8683

Keywords:

Child Development. Operational Activities. Child Education.

Abstract

This article starts from the answer to the following question: What is the importance of functional activities in early childhood education? The objective, developed from the experience of practicing the compulsory curriculum oriented to early childhood education, is to highlight the union between theory and practice. Guided by the historical-cultural perspective of the qualitative research approach, our research focuses on explaining child development according to Vygotsky, highlighting the key points of development, and we present the role of the teacher in this theoretical current and, finally, we present the answer the proposed question.

Author Biographies

Adriana da Silva Nonato, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia para a Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Graduada em Direito pela Universidade de Cuiabá –UNIC, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Helena Aparecida de Faria, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá  - UNIC, Especialista em Alfabetização e Letramento pela Faculdade Afirmativo.

 

Jeane Laura de Almeida Flores, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC. Especialista em Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG.

Lucilene Cruz de Souza Oliveira, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia para Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT. Especialista em Educação Infantil pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Raianne Bruna da Silva Rocha, Universidade Norte do Paraná - Unopar

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário – UNICESUMAR. Especialista em Educação Infantil pela Universidade Norte do Paraná - Unopar.

Rosinéia Pereira Barcelos Avelar, Faculdades das Águas Emendadas – FAE

Graduada em Pedagogia para Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT. Especialista em Educação Infantil e Especial pelas Faculdades das Águas Emendadas – FAE.

Published

2023-03-08

How to Cite

Nonato, A. da S. ., Faria, H. A. de ., Flores, J. L. de A. ., Oliveira, L. C. de S. ., Rocha, R. B. da S. ., & Avelar, R. P. B. . (2023). OPERATIONAL ACTIVITIES IN CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(2), 1413–1421. https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8683