THE IMPORTANCE OF FAMILY AND SCHOOL INTEGRATION FOR STUDENT LEARNING

Authors

  • Elimeire Alves de Oliveira FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI
  • Josieli da Silva Santos FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI
  • Tamirys Vitória Simões Pereira FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI
  • Amanda da Silva Cuim FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI
  • Melka Carolina Catellan FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI
  • Vinícius Guiraldelli Barbosa FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i1.8147

Keywords:

Parent participation. Family and school. Teaching and learning process.

Abstract

The present work sought to demonstrate the importance of family and school integration with a view to improving the teaching-learning process. For that, the roles of family and school in the formation of the individual were described, demonstrating the importance of these institutions in the development of the individual and how an articulated work between them provides the improvement in the student's learning and in the formation of the individual as a citizen. Ways to encourage parents' participation in the student's school life were also identified. For the elaboration of the research, a qualitative, descriptive and exploratory methodology was used, through the survey of books, legislation documents and articles.

Author Biographies

Elimeire Alves de Oliveira, FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Docente e Coordenadora do Curso de Pedagogia na Faculdade FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI. Mestre em Ensino e Processos Formativos (UNESP). Advogada. Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). Graduada em Direito (UNIFEV). Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV).

Josieli da Silva Santos, FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Licenciada em Pedagogia pela Faculdade FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Tamirys Vitória Simões Pereira, FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Licenciada em Pedagogia pela Faculdade FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Amanda da Silva Cuim, FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Docente no Curso de Pedagogia na Faculdade FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI. Mestre pelo Programa de Pós-graduação em Ensinos e Processos formativos (UNESP). Professora de Educação Básica na rede Municipal de Votuporanga-SP. Graduada em Pedagogia (Centro Universitário de Votuporanga).

Melka Carolina Catellan, FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Professora da Rede Pública do Estado de São Paulo   FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI. Docente e Coordenadora dos Estágios da Faculdade FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI. Mestre em Matemática (UNESP). Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade. Graduada em Matemática (UNESP). Graduada em Pedagogia (CESC).

Vinícius Guiraldelli Barbosa, FUTURA- GRUPO EDUCACIONAL FAVENI

Docente nos Cursos de Administração, Ciências Contábeis e Recursos Humanos da Faculdade e Coordenador de Extensão da Faculdade FUTURA — GRUPO EDUCACIONAL FAVENI.  Graduado em Ciências Contábeis (UNIFEV); Graduação em Administração Pública pela Universidade Federal de Uberlândia – UFU.

Published

2023-01-31

How to Cite

Oliveira, E. A. de ., Santos, J. da S. ., Pereira, T. V. S. ., Cuim, A. da S. ., Catellan, M. C. ., & Barbosa, V. G. . (2023). THE IMPORTANCE OF FAMILY AND SCHOOL INTEGRATION FOR STUDENT LEARNING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(1), 119–130. https://doi.org/10.51891/rease.v9i1.8147