DIGITAL TECHNOLOGIES IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Carla Auxiliadora Barreto Romão Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Ednil Maria Ribeiro da Cunha Santos Faculdade Afirmativo
  • Lucélia Gomes Rodrigues Pagnussat Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT
  • Marlene Diniz de Souza Santos Instituto Saber
  • Marli Rodrigues dos Santos Instituto Cuiabano de Educação
  • Sandra Lucia Ferreira Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Jaqueline Lopes dos Reis Faculdade UNINA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7309

Keywords:

Digital technology. Child education. School environment.

Abstract

Nowadays, the use of digital technologies in the school environment has become essential. Thus, schools must have the necessary resources for these technologies to promote student learning, therefore, teachers must be well prepared for their proper use in school routines. The purpose of this article is to discuss the importance of incorporating digital technology as a teaching-learning tool in early childhood education and the need to better prepare teachers to use these technologies in a way that relates to school realities. It is noteworthy that given the current technological reality, it is essential that education accompany the development of society. Schools and teachers must be technologically updated whenever possible to accommodate the new generation of students who are encouraged to use these technologies earlier every day. It was possible to ensure that basic digital technology products are already available in most schools, thus ensuring that all children entering the school environment benefit from the use of these new technologies.

Author Biographies

Carla Auxiliadora Barreto Romão, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo. Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Alfabetização pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Ednil Maria Ribeiro da Cunha Santos, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo. Especialista em Psicopedagogia Clínica e Educacional pela Faculdade Afirmativo.

Lucélia Gomes Rodrigues Pagnussat, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG. Especialista em Prática Pedagógica na Educação do Campo pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Marlene Diniz de Souza Santos, Instituto Saber

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Saber.

Marli Rodrigues dos Santos, Instituto Cuiabano de Educação

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia. Especialista em Linguística Aplicada ao Ensino da Língua Materna e Literatura pelo Instituto Cuiabano de Educação.

Sandra Lucia Ferreira, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Cândido Rondon – UNIRONDON. Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Jaqueline Lopes dos Reis, Faculdade UNINA

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Literatura Infantil pela Faculdade UNINA.

Published

2022-11-07

How to Cite

Romão, C. A. B. ., Santos, E. M. R. da C. ., Pagnussat, L. G. R. ., Santos, M. D. de S. ., Santos, M. R. dos ., Ferreira, S. L. ., & Reis, J. L. dos. (2022). DIGITAL TECHNOLOGIES IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 1903–1914. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7309