WORKING WITH EDUCATIONAL PROJECTS IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Adriana da Silva Lima Faria Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Carla Auxiliadora Barreto Romão Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia
  • Claudimeire de Oliveira França Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin – FTED
  • Joyce Cruz Dias
  • Lucimar Dias de Oliveira Gomes Faculdade Atutide – FAEC
  • Simone Siqueira de Souza Rocha Faculdade Mantenense dos Vales Gerais- INTERVALE

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7295

Keywords:

Pedagogical Project. Early Childhood Education. Active Methodology.

Abstract

This article aims to highlight the importance of working through educational projects in early childhood education, thus promoting effective learning. Working with an educational project in early childhood education becomes significant for the educational environment, as it seeks to demonstrate the study of the use of projects as a means that allows the construction of knowledge, providing students with a different way of studying the contents. The methodology was developed through a literature search. The educational project in early childhood education: a proposal through the Active Methodology - Gamification is aimed at children, being able to contribute and effectively assist the teaching and learning of the student in the study and of other students, in addition to being a way to involve them.

Author Biographies

Adriana da Silva Lima Faria, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Carla Auxiliadora Barreto Romão, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Alfabetização pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Claudimeire de Oliveira França, Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin – FTED

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil  - ULBRA, Especialista em Educação Infantil, letramento e Anos Iniciais pela Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin – FTED.

Joyce Cruz Dias

Graduada em Ciências Biológicas, Graduada em Pedagogia, Especialista em Educação de Jovens e Adultos – EJA, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização.

Lucimar Dias de Oliveira Gomes, Faculdade Atutide – FAEC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Univeristário – UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Atutide – FAEC.

Simone Siqueira de Souza Rocha, Faculdade Mantenense dos Vales Gerais- INTERVALE

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Mantenense dos Vales Gerais (INTERVALE).

 

Published

2022-11-03

How to Cite

Faria, A. da S. L. ., Romão, C. A. B. ., França, C. de O. ., Dias, J. C. ., Gomes, L. D. de O. ., & Rocha, S. S. de S. . (2022). WORKING WITH EDUCATIONAL PROJECTS IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 1853–1858. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7295