GAMIFICATION IN LITERACY OF SPECIAL EDUCATION STUDENTS IN THE BEGINNING GRADES

Authors

  • Crist Wilian de Moura Barbosa da Silva Faculdade Delta
  • Everson Manoel da Mata Universidade de Cuiabá
  • Liliane Raquel de Souza e Silva UNIRONDON
  • Roselaine Cristina da Silva Universidade Federal do Mato Grosso
  • Rosimeire dos Santos Pereira Meira Faculdade da Águas Emendadas

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7292

Keywords:

Gamification. Special education. Inclusive education. Literacy and Literacy. Initial series.

Abstract

In Special Education, literacy and literacy processes must consider the specific learning demands of students, amplifying the challenges of teachers and schools in ensuring an inclusive education. Gamification presents itself as a teaching and learning strategy applicable to literacy and literacy processes in Special Education. The general objective of this study is to discuss gamification strategies in the literacy of students with special educational needs who attend the initial series, observing the approach of inclusive education. This study is characterized as a bibliographic research. The development of this study is based on the importance of seeking to improve the literacy and literacy processes of students with special educational needs who attend the initial series. Gamification presents itself as a space to improve literacy and literacy teaching strategies for students with special educational needs who attend the initial grades.

Author Biographies

Crist Wilian de Moura Barbosa da Silva, Faculdade Delta

Pós-graduado em Docência do Ensino Superior pela Faculdade Brasileira de Educação e Cultura. Pós-graduado em Atendimento Educacional Especializado pela Faculdade de Administração, Humanas e Exatas. Licenciado em Geografia pela UNIP. Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Delta. e-mail:cristwilian@hotmail.com.

Everson Manoel da Mata, Universidade de Cuiabá

Pós-graduado em Gestão em Educação Ambiental pela Faculdade Afirmativo. Licenciado em Pedagogia, pela Universidade de Cuiabá. e-mail: eversondamata@gmail.com.

Liliane Raquel de Souza e Silva, UNIRONDON

Licenciada em Pedagogia, pela UNIRONDON. e-mail: liliameraquel@hotmail.com.

Roselaine Cristina da Silva, Universidade Federal do Mato Grosso

Licenciada em Artes Visuais, Faculdade Unilagos. Pós-graduada em Relações Raciais e Educação na Sociedade Brasileira, pela Universidade Federal do Mato Grosso.

Rosimeire dos Santos Pereira Meira, Faculdade da Águas Emendadas

Pós-graduado em Educação Especial – AEE pela Faculdade da Águas Emendadas em Planaltina – Distrito. Licenciada em Educação Artística com habilitação em Música. e-mail: rosimeirep.meira12@gmail.com

Published

2022-11-03

How to Cite

Silva, C. W. de M. B. da ., Mata, E. M. da ., Silva, L. R. de S. e ., Silva, R. C. da ., & Meira, R. dos S. P. . (2022). GAMIFICATION IN LITERACY OF SPECIAL EDUCATION STUDENTS IN THE BEGINNING GRADES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 1821–1832. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7292