TEACHING GAMES IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Adriana da Silva Lima Faria Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Carla Auxiliadora Barreto Romão Faculdade INVEST de Ci~encias e Tecnologia
  • Joyce Cruz Dias
  • Lucimar Dias de Oliveira Gomes Faculdade Atutide – FAEC
  • Rita de Cássia da Silva Mendes Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais - IESMIG
  • Simone Siqueira de Souza Rocha Faculdade Mantenense dos Vales Gerais- INTERVALE

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7289

Keywords:

Early Childhood Education. Ludic. Playful Techniques. Children's Learning.

Abstract

This article aimed to analyze the importance of play in the teaching-learning process, through games and games in early childhood education. The research is bibliographic based on authors such as Vygotsky (1984), Piaget (1972), Kishimoto (1994), among others. The researched authors point out the use of games and games in early childhood education as important. The quality of opportunities offered to children through games and toys ensures that their potential and affectivity are in harmony. In play, their abilities are manifested and the teacher, observing them, can enrich their learning, providing appropriate interventions at the right time.

Author Biographies

Adriana da Silva Lima Faria, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Carla Auxiliadora Barreto Romão, Faculdade INVEST de Ci~encias e Tecnologia

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Alfabetização pela Faculdade INVEST de Ci~encias e Tecnologia.

Joyce Cruz Dias

Graduada em Ciências Biológicas, Graduada em Pedagogia, Especialista em Educação de Jovens e Adultos – EJA, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização.

Lucimar Dias de Oliveira Gomes, Faculdade Atutide – FAEC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Univeristário – UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Atutide – FAEC.

Rita de Cássia da Silva Mendes, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais - IESMIG

Graduada em Educação Artística – Licenciatura Plena com Habilitação em Artes Plásticas pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Práticas do Ensino de Artes na Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais - IESMIG.

Simone Siqueira de Souza Rocha, Faculdade Mantenense dos Vales Gerais- INTERVALE

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Várzea Grande (UNIVAG), com especialização em Educação Infantil pela Faculdade Mantenense dos Vales Gerais (INTERVALE), atualmente Coordenadora Pedagógica na Creche Municipal Sebastião Tolomeu.

Published

2022-11-03

How to Cite

Faria, A. da S. L. ., Romão, C. A. B. ., Dias, J. C. ., Gomes, L. D. de O. ., Mendes, R. de C. da S. ., & Rocha, S. S. de S. . (2022). TEACHING GAMES IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 1791–1800. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7289