CHILD DEVELOPMENT

Authors

  • Adriana da Silva Lima Faria Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC
  • Elieth Gonçalves da Silva Faculdades Águas Emendadas –FAE
  • Joicimar de Sousa Melo Faculdades Evangélicas Integradas Cântares de Salomão
  • Rita de Cássia da Silva Mendes Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais  - IESMIG
  • Rosângela Fernandes do Nascimento Associação Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC
  • Zenaide Ferreira da Silva Centro Universitário Leonardo da Vinci – UNIASSELVI

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7271

Keywords:

Child development.  Operational activities. Early childhood education.

Abstract

This article begins by answering the following question: What is the importance of functional activities in early childhood education? Developed from practical experiences in early childhood education, the aim is to emphasize the combination of theory and practice. Based on the bibliographic research approach, our article focuses on explaining child development from Vygotsky's cultural-historical perspective, establishing important developmental goals and introducing the teacher's role in this theoretical flow, and finally answering the question presented.

 

Author Biographies

Adriana da Silva Lima Faria, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIAVEC.

Elieth Gonçalves da Silva, Faculdades Águas Emendadas –FAE

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Maro-grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Gestão Educacional pelas Faculdades Águas Emendadas –FAE.

Joicimar de Sousa Melo, Faculdades Evangélicas Integradas Cântares de Salomão

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Evangélicas Integradas Cântares de Salomão, Especialista em Docência da Educação Infantil e Anos Iniciais Faculdades Evangélicas Integradas Cântares de Salomão.

Rita de Cássia da Silva Mendes, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais  - IESMIG

Graduada em Educação Artística – Licenciatura Plena com Habilitação em Artes Plásticas pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Práticas do Ensino de Artes na Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais  - IESMIG.

Rosângela Fernandes do Nascimento, Associação Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pela Faculdades de Administração, Ciências, Educação e Letras - FACEL, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Zenaide Ferreira da Silva, Centro Universitário Leonardo da Vinci – UNIASSELVI

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci – UNIASSELVI, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia.

Published

2022-11-01

How to Cite

Faria, A. da S. L. ., Silva, E. G. da ., Melo, J. de S. ., Mendes, R. de C. da S. ., Nascimento, R. F. do ., & Silva, Z. F. da . (2022). CHILD DEVELOPMENT. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(10), 1721–1733. https://doi.org/10.51891/rease.v8i10.7271