ENVIRONMENTAL EDUCATION IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Rita de Cássia da Silva Mendes Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG
  • Elieth Gonçalves da Silva Faculdades Águas Emendadas –FAE
  • Janaine Peres Leite
  • Jaqueline Maria da Silva Faculdade Educamais  - UNIMAIS
  • Rosângela Fernandes do Nascimento Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC
  • Thelma Auxiliadora Silva de Jesus Resende Faculdade de Educação de Tangará da Serra

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.7096

Keywords:

Environmental Education. Sustainable. Child education.

Abstract

Due to the importance of environmental protection, the concept of ecologically sustainable development through environmental education, which aims to develop people's knowledge, understanding, skills and motivation for the formation of values, practices and attitudes, has spread and implemented in schools in recent decades. find sustainable solutions to environmental problems and issues. The objective of this article is to understand the importance of environmental education in political-pedagogical projects (PPP). This study was a bibliographic approach to identify possible signs of environmental education, environmental citizenship and sustainable tourism in the aforementioned PPP projects. It was concluded that this document presents little or no evidence of environmental education and citizenship and sustainable tourism.

Author Biographies

Rita de Cássia da Silva Mendes, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG

Graduada em Educação Artística Licenciatura Plena com Habilitação em Artes Plásticas pela Universidade de Cuiabá – UNIC. Especialista em Práticas do Ensino de Artes na Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG.

Elieth Gonçalves da Silva, Faculdades Águas Emendadas –FAE

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Maro-grossenses de Ciências Sociais e Humanas. Especialista em Gestão Educacional pelas Faculdades Águas Emendadas –FAE.

Janaine Peres Leite

Graduada em Pedagogia, Especialista em Educação Infantil.

Jaqueline Maria da Silva, Faculdade Educamais  - UNIMAIS

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR. Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Educamais  - UNIMAIS.

Rosângela Fernandes do Nascimento, Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC

Graduada em Pedagogia pela Faculdades de Administração, Ciências, Educação e Letras - FACEL, Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Vareagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Thelma Auxiliadora Silva de Jesus Resende, Faculdade de Educação de Tangará da Serra

Graduada em Pedagogia pela UNIP - Universidade Paulista, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Educação Especial pela UniSerra - Faculdade de Educação de Tangará da Serra.

Published

2022-10-24

How to Cite

Mendes, R. de C. da S. ., Silva, E. G. da ., Leite, J. P. ., Silva, J. M. da ., Nascimento, R. F. do ., & Resende, T. A. S. de J. . (2022). ENVIRONMENTAL EDUCATION IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(9), 1312–1321. https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.7096