COLLECTION, EDUCATIONAL PRACTICES WITH A VIEW TO STUDENT AUTONOMY

Authors

  • Andreia Godoy Rocha Arruda Universidade de Cuiabá – UNIC
  • Arlinda Vieira de Carvalho Marinho Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Daniela dos Santos Nascimento Faculdade UNINA
  • Danielle Amadeu da Silva Almeida Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT
  • Débora Marques Xavier  Faculdade de Educação, Tecnologia e Administração de Caarapó- FETAC
  • Iapissara dos Santos Silva Mendes Faculdade Educacional da Lapa- FAEL
  • Rafael de Arruda Falcão Neto Faculdade a Distância Learnecefe

Keywords:

TEACHING-LEARNING. EDUCATION. STUDENT. TEACHER. FAMILY.

Abstract

I invite everyone to read and reflect on the constructs present in this work. The theme explored in the course of this work has great relevance in the Brazilian world, since the advances of autonomy in pedagogical practices are part of the most current discussions about the role of contributions of didactic and methodological resources within the school.
The pedagogical devices used today must overcome traditional teaching based on the mere instruction of students, and knowledge decontextualized from social praxis, and move towards an emancipatory education that reverberates in the spaces of coexistence of students.
At this point, we share the wish of good reading for all and everyone who is in possession of this digital book.
The authors

Author Biographies

Andreia Godoy Rocha Arruda, Universidade de Cuiabá – UNIC

Mestre em Ciências Ambientais promovida pela Universidade de Cuiabá UNIC/Especialista em Gestão Territorial . Ano 2014.Promovida pela Faculdade Águas Emendadas FAE /Licenciatura em Pedagogia .Ano 2019.Promovida pela  Faculdade INVEST / Licenciatura e Bacharelado em Geografia. Ano 2008.Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso UFMT. E-mail: godoy_arruda@outlook.com

 

Arlinda Vieira de Carvalho Marinho, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Especialista em Educação infantil e Alfabetização promovido pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE. Licenciatura em Pedagogia-  Centro Universitário de Várzea Grande UNIVAG. E-mail: arlinda.vieira@hotmail.com

Daniela dos Santos Nascimento, Faculdade UNINA

Pós-graduada em Educação Infantil - Práticas na sala de aula. Ano 2020. Promovida pela Faculdade UNINA/ Licenciatura em Pedagogia promovida pela  Universidade de Cuiabá UNIC. E-mail:nascimento.danieladossantos@hotmail.com

Danielle Amadeu da Silva Almeida, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Especialista em Docência na Educação Infantil. Ano 2015 promovida pela UFMT — Universidade Federal de Mato Grosso.  Especialização em Docência  na Educação Infantil, promovida pela UFMT-UNIVERSIDADE Federal de Mato Grosso/ Licenciatura em Pedagogia para Educação Infantil promovida pela Universidade Federal  de Mato Grosso — UFMT.

Débora Marques Xavier , Faculdade de Educação, Tecnologia e Administração de Caarapó- FETAC

Especialista em Educação  Infantil promovido pela Faculdade de Educação, Tecnologia e Administração de Caarapó FETAC/ Licenciatura em Pedagogia-  Universidade de Cuiabá UNIC. E-mail: Deboramarques262@gmail.com

Iapissara dos Santos Silva Mendes, Faculdade Educacional da Lapa- FAEL

Licenciatura  plena em Pedagogia promovida pela Fael/ Faculdade Educacional da Lapa .Ano 2017. E-mail:  yapyyapissara@gmail.com

Rafael de Arruda Falcão Neto, Faculdade a Distância Learnecefe

Mestrado em Relações Internacionais pela Faculdade a Distância Learnecefe. Especialista em Docência para Educação Infantil, pela UFMT.  Licenciatura Plena em Pedagogia para Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT.

Published

2022-10-17

How to Cite

Arruda, A. G. R. ., Marinho, A. V. de C. ., Nascimento, D. dos S. ., Almeida, D. A. da S. ., Xavier , D. M. ., Mendes, I. dos S. S. ., & Falcão Neto, R. de A. . (2022). COLLECTION, EDUCATIONAL PRACTICES WITH A VIEW TO STUDENT AUTONOMY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10–167. Retrieved from https://periodicorease.pro.br/rease/article/view/7008

Issue

Section

E-books

Categories