EMOTION IN CHILD DEVELOPMENT

Authors

  • Edilaine Cristina da Silva Almeida Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT
  • Janaína Mendes Leão Yve Crithian Enber University
  • Leocy Galdino Junior Faculdade São Vicente – FASVIPA
  • Olivia Andrea Dalla Rosa Yve Crithian Enber University
  • Rosalina Almeida Pereira e Silva Instituto Cuiabano de Educação – ICE
  • Zayra Carvalho Silva Faculdade Afirmativo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.6983

Keywords:

Henri Wallon. Emotion. Child development. Teacher training.

Abstract

This article provides an overview of Henri Wallon's psychogenetic research, placing his life in its original historical and social context to understand the influences on his studies. This reflects his theory, which emphasizes affectivity as the central axis of child development and its relationship with cognitive, motor and interaction development. It emphasizes emotions, taking into account Wallon's dialectical and humanist view of the person as a whole for educational practices. This is how they try to provide teacher training for early childhood education, where they emphasize affective power, seeking to provide training where the educator must know how the child's development takes place in this context, so that he or she can participate as a mediator . and as a facilitator of this process, analyzing the importance of emotions in children's learning, their general development and teacher-student relationships.

Author Biographies

Edilaine Cristina da Silva Almeida, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT

Graduada em Engenharia Agrônoma pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Integral pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Mestranda em Ensino pelo - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT.

Janaína Mendes Leão, Yve Crithian Enber University

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Graduada EM Psicologia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Neuropsicologia e Docência do Ensino Superior pela Faculdade – UniBF, Mestre em Ciências da Educação pela Yve Crithian Enber University.

Leocy Galdino Junior, Faculdade São Vicente – FASVIPA

Graduado em Educação Física pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Física e Psicomotricidade pela Faculdade São Vicente – FASVIPA.

Olivia Andrea Dalla Rosa, Yve Crithian Enber University

Graduada em Letras/Inglês pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Docência da Língua Inglesa pela FACIPAN, Mestre em Ciências da Educação pela Yve Crithian Enber University.

Rosalina Almeida Pereira e Silva, Instituto Cuiabano de Educação – ICE

Graduação em Pedagogia pela UFMT, Especialista em Educação Infantil com Ênfase em Educação Lúdica e Especial pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE.

Zayra Carvalho Silva, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Gestão Escolar com Ênfase em Supervisão Escolar pela Faculdade Afirmativo.

Published

2022-10-14

How to Cite

Almeida, E. C. da S. ., Leão, J. M. ., Galdino Junior, L. ., Rosa, O. A. D. ., Silva, R. A. P. e ., & Silva, Z. C. . (2022). EMOTION IN CHILD DEVELOPMENT. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(9), 1187–1199. https://doi.org/10.51891/rease.v8i9.6983